شناسه خبر:63953
1401/9/28 09:30:54

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: 128 روستای این استان با مشارکت بسیج سازندگی سپاه از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی آبرسانی می‌شود.

حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در نشست بسیج سازندگی با محوریت آبرسانی به روستاهای استان اظهار کرد: محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و دولت سیزدهم نیز نهایت تلاش خود را برای اجرای این حوزه معطوف کرده است.
وی افزود: مهم‌ترین هدف از اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی تقویت زیرساخت‌های مناطق کمتر برخوردار به‌منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش پدیده مذموم حاشیه‌نشینی است تا شاهد روستاهایی مولد و تولیدکننده باشیم.
استاندار ایلام یکی از اصلی‌ترین نیازهای روستاییان را تأمین آب آشامیدنی پایدار و سالم عنوان کرد و یادآور شد: بدین منظور قراردادی با بسیج سازندگی سپاه پاسداران امضا شده که در قالب آن 128 روستای استان آبرسانی خواهند شد که در بازه زمانی سه ساله اجرا و هم‌اکنون حدود 43 درصد پیشرفت دارد..
بهرام‌نیا تأکید کرد: پنج هزار و 70 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده که سال گذشته دو هزار و 670 میلیارد ریال آن پرداخت شد و امسال نیز یک هزار و 40 میلیارد ریال آن در نوبت پرداخت قرار دارد و مابقی نیز مربوط به سال 1402 است.
وی اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و 610 میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر، توسعه راه‌های روستایی و احداث خانه‌های بهداشت در استان تخصیص یافت که امسال با رشد 12،5 درصدی به پنج هزار و 260 میلیارد ریال رسیده است.
استاندار ایلام گفت: بر اساس قانون یک درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای و سه درصد نفت باید به حوزه بسیج سازندگی تخصیص یابد که در استان مجموع این اعتبارات هشت هزار و 510 میلیارد ریال است که یک درصد آن معادل 85 میلیارد ریال به بسیج سازندگی واگذار خواهد شد.

شناسه خبر 63953