شناسه خبر:64165
1401/10/3 09:23:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از اشتغال 9 هزار و 500 نفر در صنایع مرتبط با حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی این استان خبر داد.

نورالدین الیاسی در جلسه بررسی مسائل تنگ بیجار با حضور بسطامی رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و حیدری مدیرعامل نفت مناطق مرکزی اظهار کرد: ایجاد کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای جوار در تنگ بیجار راه‌اندازی می‌شود.
وی با اعلام اینکه این اداره کل متولی صیانت از نیروی کار است، بر به‌کارگیری نیروهای بومی و تأکید بر مهارت‌افزایی و تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور برای آموزش نیروهای فنی در مهران و دهلران تأکید کرد و گفت: در گنجوان یا چوار یک مرکز تخصصی مهارت‌های نفت، گاز و پتروشیمی راه اندازی شود تا با استفاده از این اقدام، مردم به سمت مهارت‌آفرینی، تقویت فرهنگ کار و آموزش‌های فنی سوق پیدا کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: با راه‌اندازی جوار کارگاهی، نیازسنجی برای فاز دوم تنگ بیجار با این اقدام فراهم خواهد شد.
الیاسی اضافه کرد: 9 هزار و 500 نفر هم‌اکنون در صنعت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در ایلام مشغول به کار هستند که 70 درصد آن‌ها را بومی و 30 درصد غیربومی تشکیل می‌دهند.
وی بر اجرای کد گارگاهی شرکت‌های مستقر به استان تأکید کرد و گفت: کلیه شرکت باید کد کارگاهی خود را در ایلام پرداخت کنند تا سهم بیمه‌شدگان استان افزایش پیدا کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: تمام تلاش خود را برای به‌کارگیری تغییر زندگی کارگران به کار بسته ایم و طرح طبقه‌بندی وزارت نفت را نیز برای کارگران واحدهای نفت و گازی اجرا کردیم.
الیاسی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سازش درون کارگاهی اختلافات فردی بین کارگر و کارفرما یا کارآموز، اظهار کرد: برابر این دستورالعمل با توجه به حکم مقرر در ماده 157 قانون کار هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باشد در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد.
میدان گازی تنگ بیجار یکی از میادین گازی کشور در استان ایلام است که طرح توسعه آن با هدف تولید بیشتر در حال انجام است.

شناسه خبر 64165