شناسه خبر:64306
1401/10/7 08:40:56

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان، در ادامه با تأکید بر اینکه بنده شهادت می‌دهم ائمه جمعه در جلسات با مسئولان، حرف، مشکلات و دغدغه‌های مردم را منتقل می‌کنند، یادآور شد: مسئولیت شرعی ائمه‌جمعه مطالبه‌گری و حلقه وصل مردم با مسئولان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان بهار، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: خوب است که برای مطالعه خطبه فدکیه و سخنان حضرت زهرا(س) وقت بگذاریم و با آن آشنا شویم.
وی با بیان اینکه مراقبت از جریان نفاق از سفارشات حضرت زهرا(س) بود، گفت: جریان نفاق آن روز، جریان عاشورا را در آینده را رقم زد.
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اگر‌ جامعه در موقعیت‌های حساس، تصمیم درست نگیرد و دچار غفلت شود، سرنوشت جامعه اسلامی بر هم می‌ریزد، یادآور شد: خیلی از گرفتاری‌های امروز نتیجه تصمیمات اشتباهی است که به موقع اتخاذ نشده است.
وی با اشاره به سابقه تاریخی شهر بهار، خاطرنشان کرد: بهار، منطقه‌ای عالم خیز و دیار آیت الله بهاری است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان، در ادامه با تأکید بر اینکه بنده شهادت می‌دهم ائمه جمعه در جلسات با مسئولان، حرف، مشکلات و دغدغه‌های مردم را منتقل می‌کنند، یادآور شد: مسئولیت شرعی ائمه جمعه مطالبه‌گری و حلقه وصل مردم و مسئولین است.
وی با بیان اینکه امام جمعه، مسئولیت اجرایی ندارد، خاطرنشان کرد: در رأس وظایف امام جمعه، توجه به مسایل فرهنگی است و راه حل موفقیت در این عرصه نیز همراهی و همگامی همه مردم و مسئولان در کنار یکدیگر است.
شعبانی تصریح کرد: همه ما در یک کشتی حضور داریم و همه خادم مردم هستیم، به تعبیر دیگر اگر امام جمعه موفق شود، به معنای آن است که همه مدیران موفق شده‌اند و تفاوتی در این بین وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در شهرستان بهار با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم، یادآور شد: برای رفع این آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، همراهی همه مسئولان یک ضرورت است.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام جمعه رقیب هیچ مسئولی نیست، بیان کرد: امام جمعه به عنوان محور وحدت، پدرگونه باید همه مردم را در کنار هم جمع کند و برای دستیابی به اهداف موجود برنامه ریزی داشته باشد.
وی با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های حجت‌الاسلام ارزنده در شهرستان بهار، برای حجت‌الاسلام مصباح امام جمعه جدید بهار آرزوی موفقیت کرد.

شناسه خبر 64306