شناسه خبر:64949
1401/10/24 10:06:06

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه بهترین راه برای مبارزه با دشمن، شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آنهاست گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته در جمع نمازگزاران با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره توجه به نقشه‌های دشمن و مغرور نشدن اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن دست‌بردار نیست و بهترین راه برای مبارزه با دشمن، شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آنهاست.
وی با بیان اینکه نقاط ضعف کشور معبر ورود دشمن است افزود: آنجایی که نقاط ضعف وجود دارد، پلی برای ورود دشمن است و دشمن هم تمرکز خود را بر برجسته‌سازی نقاط ضعف است و همین تمرکز، برجسته‌سازی باعث می‌شود، دستاوردها، زحمات و نقاط قوت کتمان شود.
امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که این نقاط قوت دیده نشود تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، راه‌حل این است که این نقاط قوت دیده نشود.
وی با بیان اینکه این نخستین مسأله اقتصاد و معیشت مردم و نکته دوم مدیریت فضای مجازی است ادامه داد: متأسفانه در فضای مجازی مدیریتی وجود ندارد و انتظار بر این است که به آن توجه شود.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی به جد باید سکوهای داخلی را تقویت کرده و شبکه ملی اطلاعات را آماده و مهیا کند گفت: دولت زحمات بسیار و تلاش‌های مجاهدانه‌ای را به کار بسته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان یزد، شاهد استقبال بسیار خوب مردم بودیم که توجه مردم به عملکرد و صادق بودن دولت دارد، بنای دولت بر خدمتگزاری است که البته انتقاداتی وجود دارد.
امام جمعه همدان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در این سفر رخ داد، عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب خلیج فارس به یزد و چند استان دیگر به طول بالغ بر 720 کیلومتر است که آب شرب، صنایع و معادن را تأمین می‌کند و سالانه 200 میلیون متر مکعب آب تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه انشاءالله مشکل تأمین آب را در برخی از استان‌ها نخواهیم داشت و شاید این طرح قابلیت اجرا در همه استان‌ها را داشته باشد تأکید کرد: با توجه به مشکلات آب شرب می‌توان در آینده پژوهی این طرح فکر کرد و مشکلات مناطق مرکزی را هم برطرف کرد و این اتفاق می‌تواند بر مسائل صنعتی استان‌ها تأثیرگذار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه به تغییر دبیر شواری عالی انقلاب فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: از زحمات دبیر سابق تشکر کرده و امید است دبیر جدید تحول اساسی در ساختارهای فرهنگی را ایجاد کند که بتواند حکمرانی جدید را ایجاد کند، چون ما در حکمرانی فرهنگی به شدت دچار ضعف هستیم و شاید بتوان ادعا کرد که ما اصلا حکمرانی فرهنگی نداریم.
وی با بیان اینکه گاهی از موارد فرهنگ متأثر از اقتصاد و سیاست است اظهار کرد: فرهنگ روح حاکم بر جامعه است و موفقیت اقتصادی و سیاسی ما مرهون توجه به فرهنگ است.
امام جمعه همدان تأکید کرد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را حل و در عرصه سیاست موفقیت‌هایی را به دست آوریم و به انسجام اجتماعی برسیم و با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم باید به فرهنگ توجه کنیم و در نوع اعمال قدرت در عرصه فرهنگ ما نیاز به حکمرانی فرهنگ هستیم.
وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب بارها حرکت انقلابی در ساختارهای فرهنگی را مطرح کردند افزود: این دغدغه رهبری را چه کسی باید ایجاد کند؟ یکی از این مراکز شورای عالی انقلاب فرهنگی است و انتظار داریم یک حرکت انقلابی برای تحول اساسی در ساختار فرهنگی و تعریف یک حکمرانی فرهنگی که بتواند انسجام و هم‌افزایی ایجاد کند، برنامه دقیق فرهنگی تدوین کند و در میدان اجرا تأثیرگذار باشد، شکل گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: امروز در کشور می‌بینیم مجموعه‌های فرهنگی فراوانی داریم، مجموعه‌های مختلف از وزارتخانه گرفته تا سازمان‌ها و مجموعه‌های مردمی و حوزه‌های علمیه اما گاهی می‌بینیم که در عرصه فرهنگ تأثیرگذاری‌ها کم است.
وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از این مجموعه‌های موجود به خوبی استفاده کنیم چون ساختار فرهنگی ما نیازمند تجدید نظر است ادامه داد: امیدواریم با حضور دبیر جدید شورای انقلاب فرهنگی این تغییر رخ دهد.
امام جمعه همدان در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه به روز ولایت با سعادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) در صحیفه نور فرمودند مادر بزرگترین مسئولیت و شریف‌ترین شغل را دارد، در ادامه اشاره می‌کنند جایگاه مادری متأسفانه تضعیف شده است.
وی گفت: گاهی از موارد برخی از دختران ما دغدغه اولشان یافتن شغل است در حالی که حس مادری یعنی حس انسان‌پروری، یعنی حس تربیت انسان و این یک کرامت برزگ برای انسان است و منافاتی هم برای فعالیت‌های اجتماعی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: زنان بزرگی را می‌شناسیم که هم مادر هستند، هم فرزندان بسیاری دارند و هم در جایگاه اجتماعی حضور دارند و این جایگاه مادر را باید تقویت کرد و باید توجه کرد بهشت زیر پای مادران است نه همسر یا دختر.
وی با بیان اینکه امروز باید جایگاه مادری را در جامعه تقویت کنیم ادامه داد: این بزرگترین مسئولیت است و نگاهی که در جامعه با رویکرد غربی و فمنیستی در حال تعریف است می‌خواهد این کرامت را از زن بگیرد.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بزرگترین مسئولیت و شریف‌ترین شغل در جامعه مادر بودن است آن هم در کنار فعالیت‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز در نظام فرهنگی و آموزشی ما باید این جایگاه اصیل را احیا کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اهانت نشریات غربی را به مرجعیت را محکوم می‌کنیم گفت: با این کارها نخواهند توانست نور اسلام را در جهان خاموش کنند، آنها به اسم آزادی بیان به عقاید توهین می‌کنند، نه تنها به عقاید اسلامی بلکه به ساحت مقدس حضرت عیسی و حضرت مریم هم توهین می‌کنند با این وجود که خیلی از اروپایی‌ها به مسیحیت اعتقاد دارند.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان یاد امام خمینی(ره) را که روز میلادشان است را گرامی داشت و از شهدا یاد کرد

شناسه خبر 64949