شناسه خبر:68192
1402/2/5 08:32:18

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طرح برخورد با موتورسواران متخلف از پنجشنبه هفته گذشته در بلوار ارم همدان اجرا شد که در روز نخست 50 دستگاه موتورسیکلت توقیف و راهی پارکینگ شد.

سرهنگ فرخ جمالی روز دوشنبه یکی از گلایه‌های مردمی را تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها و پیاده‌راه‌ها دانست و اظهار کرد: در این راستا پلیس راهور اقدام به اجرای برخورد با موتورسواران متخلف کرده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: درصورت مشاهده تردد و حرکت خلاف جهت موتورسیکلت در پیاده‌رو، پلیس اقدام به توقیف وسیله نقلیه کرده و موتورسیکلت به مدت یک ماه در پارکینگ می‌ماند.
وی تأکید کرد: با حضور نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری و پلیس راهور همه مسیرهای ورودی به پیاده‌راه بوعلی، اکباتان و میدان مرکزی شهر همدان بررسی و مسیر ورود موتورسیکلت با ایجاد موانع فیزیکی، مسدود می‌شود.
* 16 موتورسوار سال گذشته جان باختند
سرهنگ جمالی با بیان اینکه 16 موتورسوار سال گذشته بر اثر بی‌احتیاطی و بروز سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند، ادامه داد: همچنین سال گذشته 19 موتورسوار و 9 نفر از ترک‌نشینان موتورسیکلت در سوانح درون‌شهری همدان مجروح شدند که 40 درصد از مجروحان را شامل می‌شود.
وی بیان کرد: طی یک‌ماهه نخست امسال نیز یک مورد سانحه منجر به فوت مربوط به موتورسوار رخ داد که جوان 17 ساله در دم جان باخت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: این جوان بدون گواهینامه برای تفریح به همراه دو دوست دیگر با یک دستگاه موتورسیکلت از روستای خان‌آباد کبودراهنگ به گنجنامه همدان عزیمت کرده بود.
سرهنگ جمالی ادامه داد: این موتورسوار در مسیر برگشت از گنجنامه و در نزدیکی بلوار کولاب به‌علت سرعت بالا بعد از برخورد با سرعت‌کاه و واژگونی، جان باخت و دو ترک‌نشین سالم ماندند.

شناسه خبر 68192