شناسه خبر:69796
1402/3/13 08:54:24

سپهرغرب، گروه سرآمدان: رئیس دانشگاه ادیان گفت: امام راحل در مقدمه کتاب 40 حدیث بیان می‌کند که شیطان هم اعتقاد درستی داشت هم فقاهت بلد بود ولی مشکل او اخلاقی بود و با استکبارش به این گمراهی رسید. امام راحل در این کتاب بیان می‌کند که مهم‌ترین مشکل، اخلاق است که ما تعطیل کردیم. اگر به امام و فکر امام برگردیم مشکلاتمان حل می‌شود.

حجت الاسلام ابوالحسن نواب با اشاره به سفر اخیر خود به پاکستان عنوان کرد: کشور پاکستان بسیار کشور مهمی است ولی هنوز آن را درک نکرده ایم. این کشور 250 میلیون مسلمان دارد که معتقدترین ملت به اسلام هستند که به تمام شرایع عمل می‌کنند. این کشور یک گوهر برجسته است و آینده بسیار روشنی از نظر اجتماعی و به خصوص اقتصادی دارد.
وی گفت: متاسفانه برخوردهای خوبی در ایران با آن‌ها نداریم. متاسفانه همیشه با اشعاری چون هنر نزد ایرانیان است و بس همیشه خود را از دیگران بهتر می‌دانیم. مطمئن باشید آینده جهان اسلام با این کشور است. این کشور بالاترین رشد جمعیت را دارد و زبان این کشور نیز چون انگلیسی است در تمام جهان از جمله سازمان‌های جهانی نفوذ کرده‌اند.
رئیس دانشگاه ادیان اظهار کرد: در این خصوص باید گفت که ای کاش یک دهم تجلیلی از که پاکستانی از محمدعلی جناح کردند از امام راحل می‌کردیم. آن‌ها همیشه به محمدعلی جناح رهبر اعظم خطاب می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی بیان کردند که عرفان، فلسفه و اخلاق تنها راه‌های حضور اسلام در اروپا و کشورهای جهان است، ادامه داد: اسلام، اخلاق و اعتقادات است و 30 درصد آن مباحث فقهی است ولی بیشترین توجهات ما به این 30 درصد است.
وی گفت: امام راحل در مقدمه کتاب 40 حدیث بیان می‌کند که شیطان هم اعتقاد درستی داشت هم فقاهت بلد بود ولی مشکل او اخلاقی بود و با استکبارش به این گمراهی رسید. امام راحل در این کتاب بیان می‌کند که مهم‌ترین مشکل، اخلاق است که ما تعطیل کردیم. اگر به امام و فکر امام برگردیم مشکلاتمان حل می‌شود.

شناسه خبر 69796