شناسه خبر:71391
1402/4/22 00:14:38

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه ایلام از اخذ مجوز 14 رشته تحصیلی جدید برای این دانشگاه خبر داد.

طاهر علی محمدی بامداد چهارشنبه گفت: با هدف غنای دانشگاه ایلام در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی 14 مجوز رشته تحصیلی جدید برای این دانشگاه اخذ شده است.

وی راه‌اندازی سامانه استعدادهای درخشان، ارتقای رتبه علمی، اصلاح آیین‌نامه انتخاب مدرس برتر آموزشی، طراحی سامانه هیئت ممیزه و تهیه و تدوین دستورالعمل جذب رتبه‌های برتر کنکور در مقطع کارشناسی با قرار دادن مشوق‌های لازم را ازجمله اقدمات انجام شده در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه 43 واحد فناور با مرکز رشد دانشگاه همکاری دارند، افزود: این میزان نسبت به دو سال گذشته رشد دو برابری دارد و برگزاری اولین همایش بین‌المللی در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان با حضور مسئولان عراقی، اخذ پنج شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحدهای فناوری، برگزاری رویداد استارتاپی کشاورزی، رویداد ایده شو از فن و حرفه تا صنعت و گیاهان دارویی از دیگر اقدامات انجام شده دانشگاه ایلام در حوزه پژوهش و فناوری بوده است.

محمدی اظهار کرد: در حوزه پژوهش و فناوری نیز اقدامات چون ارتقای رتبه علمی دانشگاه و قرار گرفتن در میان برترین‌های نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز، توسعه و تکمیل زیست بوم فناوری و نوآوری با اجرذای برنامه‌های متنوع و کاربردی، افزایش 25 درصدی سالانه حجم قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت از جمله اقدمات انجام شده در این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید به‌دنبال تولید علم‌ نافع باشد که تحقق آن در سایه آموزش مؤثر و پژوهش و فناوری میسر و عملی خواهد شد، افزود: نوع آموزش، کیفیت آن و انجام پژوهش و رفتن به سمت فناوری امری است که یا به تحقق یا عدم آن منجر می‌شود در واقع باید به جایی برسیم که دانشگاه بتواند حلال مشکلات جامعه باشد.

شناسه خبر 71391