شناسه خبر:73206
1402/6/11 11:37:47

رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: مجمع عمومی صندوق پژوهش و فناوری استان همدان با افزایش سرمایه صندوق به 50 میلیارد تومان، موافقت کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، مجید کزازی روز پنجشنبه در نشست صمیمی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان که به‌منظور ارائه نقطه‌نظرات و بیان مشکلات مدیران واحدهای فناور در سالن نمایشگاه دائمی پارک علم و فناوری همدان برگزار شد، ابراز کرد: سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری همدان در سال 99، پنج میلیارد تومان بوده و با مصوبه مجمع عمومی صندوق به 50 میلیارد تومان در طی دو سال آینده افزایش می‌یابد.

وی همچنین به بیان گزارشی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و درخصوص بند ب ماده 6 قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که دارای فضای مازاد هستند، می‌توانند فضاهای خود را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری همدان قرار دهند.

کزازی برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های بازاریابی، تجاری‌سازی و مشاوره‌های فنی و تخصصی با هدف توانمندسازی مدیران و کارشناسان واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان را از اولویت‌های پارک همدان دانست.

وی با بیان اینکه از یک‌هزار و 612 میلیارد تومان تسهیلات بند ب تبصره 16 تخصیص‌یافته به استان همدان 497 میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی جذب شد، اظهار کرد: از این 497 میلیارد تومان 48 میلیارد تومان معادل 10 درصد توسط واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک علم و فناوری استان همدان جذب شد.

رئیس پارک علم و فناوری همدان از صدور مجوز تبدیل مرکز نوآوری به مرکز رشد در شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند خبر داد.

وی از همکاری و تعامل فرمانداران در پیگیری امور مراکز کارآفرینی و نوآوری در شهرستان‌ها نیز تشکر کرد.

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی پارک علم و فناوری همدان نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبارات پارک علم و فناوری به‌صورت ملی است، اظهار کرد: استفاده از منابع استانی و ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای حامی فناوری مثل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد برکت و بنیاد علوی در سال 1401 موجب شد که 110 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد چهار درصد در سال 1401 به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شود که خوشبختانه از رشد 179 درصدی نسبت به سال 1400 برخوردار شدیم.

بهزاد خزائیان از رشد 54 درصدی اعتبارات هزینه‌ای پارک علم و فناوری همدان در بودجه سال 1402 و از جذب 37 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای توسط پارک علم و فناوری همدان در سال 1402 خبر داد و افزود: رشد 110 درصدی نسبت به سال 1400 با 17 میلیارد تومان جذب منابع مالی، داشته‌ایم.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان ابراز کرد: درصورت تأمین به‌موقع اعتبارات پروژه فاز دوم ساختمان اصلی پارک همدان به مساحت چهار هزار و 200 متر مربع و پروژه ایجاد زیرساخت‌ها برای واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان نیز در ادامه این نشست صمیمی گفت: پنج مرکز رشد در شهرستان‌های همدان، ملایر، کبودراهنگ، رزن و شهر لالجین، یک مرکز رشد تخصصی کشاورزی و چهار مرکز نوآوری در شهرستان‌های نهاوند، اسدآباد، فامنین و نهاوند زیر پوشش پارک علم و فناوری استان همدان فعالیت می‌کنند که دو مرکز تویسرکان و نهاوند به‌تازگی به مرکز رشد ارتقا پیدا کرده‌اند.

حمید زارع‌ابیانه تصریح کرد: در سال گذشته 192 طرح مورد داوری و بررسی قرار گرفته و در پارک پذیرش شده‌اند و درمجموع 389 طرح در پارک علم و فناوری و مراکز رشد تابعه آن مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در سال جاری تعداد 74 شرکت دانش‌بنیان در استان همدان فعال هستند که از این تعداد 39 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه در سال گذشته برای بیش از دو هزار و 700 نفر اشتغال‌زایی از طریق واحدهای فناور شده است، گفت: یک‌هزار میلیارد تومان فروش داخلی و 5.5 میلیون دلار فروش ارزی محصولات واحدهای فناور بوده است.

زارع‌ابیانه با اشاره به اینکه 35 دوره آموزشی و 160 جلسه مشاوره برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برگزار شده است، افزود: همچنین 57 پرونده ثبت اختراع بررسی شده و تعداد 510 ارجاع آزمایشگاهی داشته‌ایم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از پنج واحد فناور برتر در حوزه ارزآوری تقدیر به عمل آمد.

 

شناسه خبر 73206