شناسه خبر:81898
1403/2/9 14:28:42

استاندار مرکزی گفت: این استان رتبه دوم اجرای پروژه‌ و رتبه اول تعریف پروژه‌های جدید و برنامه‌های راهبردی روستایی در کشور را دارد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی، بیان کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در روستاهای استان اجرا شد که در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه طبق بیانات مقام معظم رهبری همانطور که دولت در بیان موفقیت‌ها ضعیف بوده است شوراهای شهرها و روستاها نیز در این مقوله عملکرد مناسبی نداشته‌اند در صورتی که بیش از سال‌های گذشته کار انجام شده است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری استان مرکزی در بخش‌های مختلف به ویژه عمرانی در سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد ریال کار انجام داده است که ۲۰ درصد از بودجه عمرانی دولت در استان مرکزی به مبلغ پنج هزار و ۲۴ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ بیشتر بوده است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: بودجه عمرانی استان مرکزی در مجموع سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال بود و این بودجه در سال ۱۴۰۱ به تنهایی ۶ برابر این سال‌ها بوده است.

وی با تاکید بر لزوم بازگو شدن اقدامات انجام شده در کنار انتقادهای سازنده، عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهر، روستا، بخش و شهرستان‌های استان باید برای بیان دست‌اوردها و انبوه اقدامات انجام شده برنامه داشته باشند و درگیر مسائل حاشیه‌ای نشوند.

استاندار مرکزی ضمن اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی و نقش سازنده این جایگاه در ارتباط مستقیم با مردم، گفت: قطعا مهمترین جایگاه در ارتباط با مردم شوراهای اسلامی هستند و از این ارتباط برای رفع نیازهای جامعه باید به درستی استفاده شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: فرمانداران و مدیران باید با شوراها در ارتباط و برای این جایگاه اهمیت قابل توجه قائل شوند، چراکه از این طریق می‌توان مسائل و نیازهای اجتماعی را به صورت مناسب‌تری مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به مشکلات معادن در برخی از مناطق استان و انتقاد شوراهای اسلامی نسبت به تخریب معادن تاکید کرد: موضوع شکایت از معادن باید مورد توجه شوراهای اسلامی قرار بگیرد و در صورت تخریب باید طرح شکایت شود، بخشی از معادن تخریب زیست محیطی ایجاد و در رسانه‌ها نیز مطرح می‌شود اما به دلیل نبود شاکی موضوع قابل پیگیری نیست و شوراها به عنوان نمایندگان محلی مردم نقش مهمی در پیگیری این امور دارند.

شوراها از فرصت شناسه ملی استفاده کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: موضوع صدور کارت شناسایی برای اعضا شوراهای اسلامی سال گذشته از طریق وزارت کشور پیگیری و تعدادی تحویل داده شد و مابقی نیز در روزهای آینده تحویل می‌شود.

«علی‌اکبر اسدی» بیان کرد: شناسه ملی نیز برای ۶۴۵ شورا از مجموع ۸۰۲ شورای اسلامی استان مرکزی صادر شده است، اما شوراهایی که شناسه ملی دریافت کرده‌اند کار بودجه نویسی برای دریافت حق‌الزحمه را انجام نداده‌اند و این موضوع به پیگیری خود شوراها ارتباط دارد.

شناسه خبر 81898