شناسه خبر:73926
1402/7/4 12:01:12

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان از آمادگی این منطقه جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی با آموزش‌وپرورش و دیگر نهادهای فرهنگی خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار همدان، علی طهماسبیان روز گذشته با حضور در دبستان معلم واقع در کوی فرهنگیان، زنگ آغاز سال تحصیلی سال 1402-403 را به صدا درآورد.

این مقام مسئول در جمع دانش‌آموزان این مدرسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تقارن این هفته را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: دانش‌آموزان باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرنوشت و آینده زندگی در دوران جوانی و نوجوانی رقم می‌خورد، افزود: امروز وظیفه شما دانش‌آموزان فراگیری علم و دانش است.

طهماسبیان ابراز کرد: شخصیت اصلی انسان‌ها در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد و انتخاب دوست، همکار و محیط مدرسه در این زمینه تأثیر بسزایی دارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان یادآور شد: فرهنگ دفاع مقدس انسان‌ساز در تاریخ کشور ما است و اوج تبلور ترکیب تزکیه و تعلیم بود.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تأکید کرد: مجاهدت بزرگ‌مردانی که در راه دفاع از امنیت این مرزوبوم به شهادت رسیدند و ایثار و ازخودگذشتگی کردند، از اذهان ملت ایران فراموش نخواهد شد.

طهماسبیان با اشاره به وظیفه خطیر معلمان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، گفت: معلمان شغل انبیا را انتخاب کرده‌اند و می‌بایست با تمام توان در راستای تربیت فرزندان این کشور تلاش کنند.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان در ادامه با اشاره به اقدامات مهم و اثرگذار عمرانی این شهرداری، اذعان کرد: درمجموع این اقدامات موجب شکوفایی و توسعه منطقه شده که یکی از مهم‌ترین طرح‌ها، احداث خانه بازی شن و ماسه برای کودکان همدانی بوده و در غرب کشور برای نخستین‌بار است که اجرایی می‌شود.

طهماسبیان اظهار کرد: خانه بازی شن و ماسه در بلوار آیت‌الله نجفی و در کنار پارک فدک احداث خواهد شد و قطعاً مردم از همه نقاط شهر برای استفاده از این مرکز تفریحی استقبال خواهند کرد.

وی از آمادگی شهرداری منطقه چهار همدان جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی با آموزش‌وپرورش و دیگر نهادهای فرهنگی خبر داد و افزود: ما آمادگی انجام فعالیت‌ها در بستر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در فضاهای آموزشی شهر را داریم و می‌بایست از این فضا در راستای فرهنگ‌سازی بهره ببریم.

گفتنی است؛ برنامه‌هایی از قبیل آموزش ایمنی توسط کارشناس آتش‌نشانی همدان و نیز اجرای تئاتر توسط عمو صفا برای دانش‌آموزان اجرا و در پایان مرام‌نامه همیار شهر توسط دانش‌آموزان قرائت شد. در پایان برنامه دانش‌آموزان با تحویل پذیرایی و کتاب آموزش شهروندی اهدایی از سوی شهرداری منطقه چهار راهی کلاس درس شدند.

 

شناسه خبر 73926