شناسه خبر:7417
1398/1/29 10:08:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: 100 درصد حوادث شرکت ملی گاز ایران طی سال گذشته در حوزه پیمانکاران بوده است.

محمدرضا یوسفی‌پور در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام با اشاره به اینکه شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران می‌بایست از این شرکت الگوبرداری کنند، افزود: نداشتن حوداث و آسیب‌های انسانی در پالایشگاه گاز ایلام یک گوهر تابناک است که باید همکاران در ایلام از آن مراقبت ویژه کنند.

وی اظهار کرد: جلوگیری از حوادث و آسیب‌های انسانی سخت اما ممکن و پیچیده اما مقدور بوده؛ همچنین نیازمند مشارکت عمومی، کوشش مدیران و امری بسیار ارزشمند است.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه طی سال گذشته 100 درصد حوادث شرکت ملی گاز ایران در حوزه پیمانکاران بوده است، تصریح کرد: از این تعداد 50 درصد مربوط به پیمانکاران شرکت مهندسی و توسعه، 25 درصد مربوط به پیمانکاران شرکت‌های گاز استانی، 12.5 درصد مربوط به پیمانکاران شرکت انتقال و 12.5 درصد مربوط به پیمانکاران شرکت‌های پالایشی گاز در کشور بوده است.

وی گفت: در شرکت ملی گاز ایران توجه به مسائل ایمنی بسیار اهمیت دارد و مرتب با تمرین‌های مختلف میزان آمادگی با حوادث احتمالی آزمایش می‌شود؛ به‌طوری که با وجود گذشت مدت کوتاهی از سیل اخیر در کشور و مواجهه با مشکلات آن، در حال حاضر هم‌زمان با حضور مسئولان کشوری پدافند غیر عامل و وزارت نفت در پارس جنوبی و مسئولین HSE شرکت ملی گاز در پالایشگاه گاز ایلام، مانورهای مختلف با سناریوهای واقعی برگزار و نقاط قوت و قابل بهبود بررسی و ارزیابی می‌شود.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در شرکت ملی گاز ایران حتی پیمانکاران می‌بایست در فعالیت‌های خودشان الزامات زیست‌محیطی را رعایت کنند و به آن‌ها نیز تکلیف می‌شود.

وی تصریح کرد: اکثر شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران از سوی سازمان محیط‌زیست موفق به دریافت درجه‌های صنعت سبز، لوح زرین و سیمین شده‌اند و سازمان با دادن چنین لوح‌هایی دوستدار محیط‌زیست بودن این مجموعه را تأیید کرده است.

این مقام مسئول گفت: شرکت ملی گاز ایران در امر گازرسانی با وجود حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل‌های اخیر عملکرد درخشانی داشته است.

یوسفی‌پور افزود: در حوادث غیر مترقبه اخیر نه‌تنها شرکت ملی گاز ایران از حالت مستمر خود خارج نشد، بلکه در حین بحران و مشکلات حادث‌شده با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری همکاری داشت.

 

شناسه خبر 7417