شناسه خبر:76812
1402/9/16 08:52:58

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه اجرایی تاسیس پالایشگاه آناهیتا خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه، پالایشگاه آناهیتا باید ظرف مدت چهار سال احداث شود.

محمدطیب صحرایی، در نشست با جمعی از دانشجویان استان که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه دغدغه اشتغال مولد و پایدار در استان دغدغه شبانه روزی من است و خودم را موظف به دویدن برای تحقق این امر می‌دانم، گفت: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی در استان افتاده است.

وی به سفر سال 1390 مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و با بیان اینکه این سفر پر خیر و برکت مصوبات ارزشمندی برای استان داشت، گفت: متاسفانه برخی از این مصوبات در طول این سالها به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

صحرایی ادامه داد: یکی از مهمترین این مصوبات که در طول این سالها، عمدا یا سهوا مورد بی‌توجهی قرار گرفته، پروژه پالایشگاه آناهیتا بوده که خوشبختانه چند روز پیش تفاهم نامه اجرایی تاسیس آن امضاء شد و براساس این تفاهم نامه باید این پروژه ظرف مدت چهار سال احداث شود.

استاندار کرمانشاه گفت: این تفاهم‌نامه بین صندوق توسعه ملی، وزارت نفت، قرارگاه خاتم(ص)، بانک سپه، استانداری و نایب رییس مجلس-عبدالرضا مصری- به امضاء رسید که نوید حرکتی ثمربخش در اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بالای مورد نیاز برای اجرای این پروژه، گفت: سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای این پروژه که روزانه 150 هزار بشکه تولید خواهد داشت، حدودا 15 برابر بودجه سالانه استان و معادل رقمی بیش از 100 هزار میلیارد تومان است.

وی به اشتغالزایی پایدار ایجاد شده در این پروژه هم اشاره کرد و گفت: پالایشگاه آناهیتا یک میدان کاری گسترده برای فارغ التحصیلان استان در رشته‌های متنوع را ایجاد خواهد کرد.

صحرایی تامین مالی پروژه بیواتانول کرمانشاه از بازار سرمایه و افتتاح این واحد در آینده نزدیک را نیز از دیگر موفقیت‌ها عنوان کرد و گفت: همین روند تامین مالی را برای تعداد دیگری از پروژه‌های مهم نیمه کاره استان از جمله راه آهن دنبال می‌کنیم و امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این موفقیت‌ها با پیگیری مستمر ایجاد شده، گفت: پیگیری معجزه می‌کند و به همین خاطر هر دوشنبه در تهران پیگیر امور استان در رایزنی با مسئولین کشوری هستم.

صحرایی به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری هم اشاره کرد و گفت: سه جلسه با وزیر میراث فرهنگی درخصوص یک ثروت مورد غفلت استان یعنی حوزه گردشگری داشته ام و با جدیت پیگیریم تا از این ظرفیت استان به بهترین شکل استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینک ما وارث وضع موجود هستیم و این وضعیت با نشستن و یا معجزه تغییر نمی کند، گفت: برای تغییر وضع موجود همه باید تلاش کنیم و پیگیری مستمر داشته باشیم. تنها با تلاش عالمانه و مجاهدانه می‌توان این وضعیت را تغییر داد.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمانشاه در بخش ابتدایی سخنانش هم با تبریک روز دانشجو، عنوان کرد: 16 آذر یادآور یک واقعه هویت بخش برای جوانان و دانشجویان کشور است.

وی با اشاره به تمدن چند هزار ساله کشورمان، گفت: متاسفانه در یک برهه زمانی از تاریخ کشورمان که تقریبا از اواسط دوران حکومت قاجار آغاز شد، یک افت تاریخی را در کارنامه تاریخی کشور داریم و از این تاریخ پادشاهان کشورمان دست نشانده اجنبی بوده و سرنوشت کشور را بیگانگان رقم می‌زدند.

وی گفت: در این مقطع از تاریخ کشورمان، پادشاهان ایران زیر بیرق اجنبی رفتند و چشمشان به خارج از کشور دوخته شد. متاسفانه بین روشنفکرهای کشور هم این تفکر شکل گرفت که اگر می‌خواهیم رشد و پیشرفت کنیم، باید آنچه دیگران برای ما می‌آورند را بپذیریم.

صحرایی با اشاره به تداوم وابستگی کشور در دوران حکومت پهلوی، گفت: در بیان مصادیق این وابستگی همین بس که در جریان جنگ جهانی سه قدرت برتر آن روز در تهران جلسه گذاشتند و پادشاه این سرزمین را به آن جلسه راه ندادند و یا اینکه دولت ملی مصدق را که تنها خواستش این بود که نفت خودمان را خودمان بفروشیم، سرنگون کردند.

وی افزود: سه دانشجوی شهیدی که روز دانشجو به یاد آنها نامگذاری شده حرفشان این بود که چرا دولت ملی را سرنگون کردید و به این جرم به شهادت رسیدند.

استاندار کرمانشاه به استقلال کشورمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امروز دوستان و دشمنان انقلاب نمی‌توانند اثرگذاری این پدیده تمدنی بزرگ را در جهان نادیده بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه محل حکمت است، گفت: خدا به ما عقل داده و تجربه گذشته هم پیش چشم ماست و باید بر این اساس قضاوت کنیم. باید مراقب باشیم درگیر شعارهای سطحی و زودگذر قرار نگیریم و براساس استدلال و منطق بحث کنیم.

در این نشست جمعی از دانشجویان حاضر هم به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که لزوم حمایت از نخبگان، شایسته گزینی، اعتماد به دانشگاهیان و استفاده از توان آنها، بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در استان، عدم وجود اماکن تفریحی در استان، نا امیدی دانشجویان به دلیل بیکاری پس از فارغ التحصیلی و برخی مشکلات صنفی از جمله نداشتن خوابگاه و.... از جمله آنها بود.

شناسه خبر 76812