شناسه خبر:77681
1402/10/9 10:31:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: در دو سال اخیر، شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در کردستان به 45 درصد رسید که علیرغم دو درصد بهبود، در مقایسه با شاخص مقاوم‌سازی کشور هنوز هشت درصد فاصله دارد.

سعید رسولی روز پنجشنبه اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی مسکن روستایی است که تاکنون با همکاری بانک‌ها و مردم در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان 56 هزار و 74 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به استقبال کم شهروندان ساکن در مناطق غربی استان ازجمله کامیاران، بانه، مریوان و سروآباد از تسهیلات مقاوم‌سازی، افزود: این شهرها بر روی خط گسل زلزله قرار دارند و از سویی کمترین شاخص عملکرد مقاوم‌سازی نیز به این شهرستان‌ها اختصاص دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: برای ترغیب و تشویق شهروندان برای استفاده از تسهیلات کم بهره مقاوم سازی مسکن با حمایت دولت، این تسهیلات از دو هزار میلیون ریال به سه هزار و 500 میلیون ریال افزایش یافته که بازپرداخت آن 20 ساله و بهره بانکی آن نیز چهار درصد خواهد بود.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر منتظر ابلاغ بخشنامه اجرایی از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل هستیم که تا 10 روز آینده عملیاتی می‌شود.

وی گفت: متقاضیان روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان می‌توانند ضمن اقدام برای دریافت پروانه ساخت، برای معرفی به بانک‌های عامل به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

ای مسئول ادامه داد: سهمیه سالانه کردستان در حوزه مقاوم‌سازی مسکن چهار هزار واحد در سال تعیین شده بود که بر اساس ابلاغ جدید این تعداد تا هفت هزار واحد افزوده شد و از دو هفته دیگر، این طرح با مشخص شدن بانک‌های عامل اجرایی خواهد شد.

شناسه خبر 77681