شناسه خبر:79479
1402/11/26 09:21:30
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

طرح انسداد مرزی در کردستان با جدیت دنبال می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: طرح انسداد مرزی در استان با هدف مقابله جدی‌تر با قاچاق کالا در حال پیگیری است.

مهدی رمضانی در پنجمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ‌کردستان اظهار کرد: پیگیر هستیم از شورای امنیت ملی اعتبار قابل توجهی برای انسداد مرزهای استان جذب کنیم؛ چرا که در مرزهای غربی کشور به لحاظ وجود قاچاق سازمان یافته و توپوگرافی موجود، انسداد مرزی ضروری است.

وی بر ضرورت هم افزایی دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و افزود: در بحث مقابله با قاچاق پوشاک هم باید ریشه ای برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به برخی ناهماهنگی‌ها در مرز برای مقابله با قاچاق اشاره داشت و یادآور شد: با وجود تلاش فراوان، برخورد با قاچاق سازمان یافته، ساختار اصولی نیاز دارد و باید با خلاقیت و هوشیاری در این رابطه اقدام کرد.

  فروش پوشاک خارجی در واحدهای صنفی ممنوع است

حسین رحیمیان مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان هم گفت: عرضه کالای خارجی در فروشگاه‌های استان ممنوع است، ابن در حالیست که 500 واحد صنفی در قالب فروش جنس تانکورا فعالیت دارند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان هم اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 84 دستگاه تلفن همراه آیفون قاچاق در استان کشف و ضبط شده که نشان دهنده عدم جذابیت استفاده از این گوشی‌ها با توجه به ممنوعیت واردات است.

سرهنگ افشین شاه حسینی به انجام گشت‌های مشترک با تعزیرات و صنعت و معدن اشاره داشت و افزود: در قالب همین طرح، 115 هزار ثوب البسه قاچاق در استان کشف شد.

  فروش 6 برند پوشاک استوک در کردستان

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت. در حال حاضر 125 برند پوشاک در کشور مجوز فعالیت ندارند که 6 مورد آن مربوط به استان بوده و در قالب استوک به فروش می‌رسد.

فرزاد سردارزاده با بیان اینکه ورود پوشاک استوک ممنوع است، یادآور شد: به فروشندگان پوشاک استوک اخطار دادیم که از این کار خودداری کنند اما این مهم نیازمند همکاری نیروی انتظامی و شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه همه واحدهای صنفی توزیع لوازم یدکی باید دارای شناسه باشند، افزود: 16 واحد تولیدی لوازم یدکی، هزار و یک قلم کالای شناسه‌دار وجود داشته و 184 واحد صنفی توزیع این لوازم در استان فعالیت دارند.

  کشف بیش از پنج هزار میلیارد ریال قاچاق

رئیس ادره امنیت اقتصادی مرزبانی کردستان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون کشفیات لوازم آرایشی قاچاق 62 درصد و لوازم التحریر هزار درصد افزایش داشته است؛ ضمن اینکه 36 هزار قلم نوشت افزار قاچاق کشف شده است.

سرهنگ محمدرضا صالحی ادامه داد: پنج هزار و 193 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مرزهای استان کشف شد.

وی به این هم اشاره کرد که روز گذشته 45 تانکر حمل سوخت قاچاق کشف و در همین رابطه 46 نفر دستگیر شدند.

شناسه خبر 79479