شناسه خبر:81370
1403/1/27 16:37:19

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی از توقیف ۲ دستگاه خودرو سواری شوتی به طور هم زمان در اراک و کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

، سرهنگ «محمد عقیل سلگی» در تشریح این خبر گفت: روز گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز درحین گشت زنی و کنترل محور مواصلاتی شهرستان اراک به طور هم زمان ۲ دستگاه خودروی سواری حامل بار قاچاق را شناسایی و آنان را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ها ۴ هزار برگ کاغذ کادو، ۱۲ عدد اسباب بازی، ۴۲۰ ثوب تیشرت زنانه و ۷۵۰ ثوب شلوار زنانه فاقد هرگونه مجوز قانونی و قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را در ارزیابی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: در این زمینه ۲ نفر دستگیر و ۲ دستگاه خودرو توقیف و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری ۲۶ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در خنداب

فرمانده انتظامی شهرستان خنداب از اجرای طرح آرامش در شهر با دستگیری ۲۰ متعاد متجاهر و ۶ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ «رضا سلوکی» افزود: طرح آرامش با هدف برخورد قاطع با خرده فروشان موادمخدر و پاکسازی نقاط مختلف شهرستان خنداب از لوث وجود این افراد، پیش بینی و اجرا شد.

وی افزود: پس از تحقیقات محسوس و نامحسوس و انجام هماهنگی‌های لازم، بازرسی از منزل خرده فروشان موادمخدر در سطح شهرستان را در اولویت قرار دادند و ۵ مورد حکم قضایی اجراء شد، ۲۰ نفر معتاد متجاهر از سطح معابر این شهرستان جمع آوری و ۶ خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند و مقادیری مواد مخدر صنعتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خنداب در پایان با تأکید بر این که اجرای این گونه طرح‌ها را برای برقراری و تأمین امنیت و آرامش مردم با جدیت پیگیری و اجرا خواهیم کرد و از عموم مردم خواست هر گونه اطلاعات و اخبار خود در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک از دستگیری ۲ توزیع کننده مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ «علیرضا معیریان» افزود: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد مخدر، مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان اراک از فعالیت ۲ نفر در زمینه خرید و فروش مواد مخدر در برخی از محلات این شهرستان مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این خصوص مأموران پلیس ضمن شناسایی محل حضور متهمان و هماهنگی با مرجع قضایی به محل فعالیت سوداگران مرگ اعزام و در ۲ عملیات جداگانه موفق به دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک با اشاره به کشف بیش از ۷۵۰ گرم هروئین از مخفیگاه متهمان تصریح کرد: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند. 

شناسه خبر 81370