شناسه خبر:82362
1403/2/20 15:18:43

استاندار کردستان گفت: بنا داریم با برگزاری کنگره‌ای، استان و شهر سنندج را به‌عنوان مرکز شوافع جهان اسلام به جهانیان معرفی کنیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در جلسه توجیهی کاروان‌های حج تمتع استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مذهب شافعی ظرفیت بسیار خوبی برای استان به‌شمار می‌رود بنابراین تلاش داریم در قالب کنگره‌ای کردستان را به‌عنوان مرکز مسلمانانی که تابع و پیرو حضرت امام شافعی هستند معرفی کرده و این موقعیت را برای استان تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه استان کردستان مظهر و نماد وحدت شیعه و سنی و مظهر برادری و همدلی است، گفت: امیدواریم همانگونه که هرساله کاروان‌ها این جلوه برادری و وحدت را از خود نشان داده‌اند امسال نیز این جلوه پررنگ‌تر شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم مردم کردستان مردمی متدین و دیندار هستند، افزود: استان کردستان در کشور در زمینه آسیب‌هایی همانند سرقت رتبه آخر را دارد که این این نشانه تدین و دینمداری مردم استان است و مایه افتخار است.

زارعی‌کوشا با تقدیر از تمامی کارگزان و مسئولان و مدیران کاروان‌های حج تمتع استان اظهار کرد: این توفیق و افتخار مشرف شدن به خانه خدا غبطه‌برانگیز است به‌ویژه برای کسانی که توفیق زیارت داشته و قبلاً مشرف شده‌اند و امیداریم خداوند توفیق و سلامتی و طول عمر بدهد که حجی مقبول و سفری خاطره‌انگیز برای همه زائران باشد.

*بیش از هزار کردستانی عازم حج تمتع می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: امسال هزار و 145 نفر از زائران کردستانی شامل 608 نفر از بانوان و 537 نفر از آقایان در قالب 10 کاروان به حج تمتع مشرف می‌شوند.

کاوه شیرزادی افزود: کاروان‌های حج تمتع امسال شامل 9 کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشیع است که از هفتم تا یازدهم خرداد ماه و از طریق ایستگاه پروازی همدان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این سفر معنوی 32 نفر از عوامل و کارگزاران حج و زیارت زائران را همراهی می‌کنند،گفت: جوانترین زائر از استان کردستان 16 سال و مسن‌ترین زائر نیز 112 سال سن دارد و میانگین سنی زائران نیز 64 سال است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان یادآور شد: تمام اقدامات لازم برای اعزام کاروان از جمله برگزاری 12 جلسه آموزشی، معاینات پزشکی زائران انجام شده است.

در ادامه این آیین زائران کردستانی با نحوه بجای آوردن آداب و مناسک حج بصورت نمادین آشنا شدند.

شناسه خبر 82362