شناسه خبر:82570
1403/2/25 15:12:54
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان:

از 1072 روستای استان 1017 روستا راه آسفالت‌شده مناسب دارند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: از یک‌هزار و ۷۲ روستای استان همدان، یک‌هزار و ۱۷ روستا راه آسفالت‌شده مناسب دارند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مهرداد آهکی با بیان اینکه از یک‌هزار و ۷۲ روستای استان همدان یک‌هزار و ۱۷ روستا راه آسفالت‌شده مناسب دارند، ابراز کرد: تا پایان سال گذشته دو هزار و 806 کیلومتر از این راه‌ها آسفالت‌ شده است و هم‌اکنون از راه‌های روستایی استان همدان (با احتساب راه‌های شبکه) 215 کیلومتر شنی و 338 کیلومتر خاکی است.

آهکی افزود: با توجه به اینکه اولویت نخست اجرای آسفالت‌ روستاهای با جمعیت بیش از 50 خانوار بوده، کلیه روستاهای بالای 50 خانوار استان از راه آسفالته مناسب برخوردار شده و در اولویت دوم روستاهای بین 20 تا 50 خانوار فاقد آسفالت در دستور کار این اداره قرار دارند که هفت روستا بین 20 تا ۵۰ خانوار فاقد آسفالت باقی مانده است و الباقی 48 روستای فاقد آسفالت زیر 20 خانوار جمعیت دارند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با وجود مشکلات فراوان در زمینه تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی عملیات احداث حدود 53 کیلومتر راه روستایی آسفالته به اتمام رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: ابتکار قابل توجه این اداره کل در رابطه با احداث راه‌های روستایی استفاده از ظرفیت خیرین است که در سال گذشته پروژه عبدالرحیم- ورکش، دولت‌آباد- ورکش و قبچاق- ایده‌لو شهرستان همدان با محوریت و همکاری این اداره کل و همکاری بسیج سازندگی استان همدان (تأمین قیر)، مشارکت خیرین، شرکت‌های همدان یولساز و ورکش راه الوند با این روش اجرا و آسفالت شده است .

آهکی افزود: در سال گذشته راه‌های روستایی اکبر‌آباد و قشلاق بابارستم شهرستان نهاوند توسط این اداره کل (انعقاد قراداد با پیمانکاران و مدیریت پروژه) با همکاری بسیج سازندگی استان همدان (به‌صورت تأمین قیر) آسفالت شده است؛ همچنین در محور آبهندو- برکت‌آباد تأمین قیر و عملیات اجرای روسازی و آسفالت توسط بسیج سازندگی و گروه امانی اداره راهداری شهرستان همدان انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین اتمام پروژه آسفالت راه روستایی حاجی مقصود در شهرستان همدان و احداث راه روستایی گولوند در شهرستان ملایر و راه روستایی دولی- انجیر باغی در شهرستان کبودراهنگ با مساعدت مالی شرکت اسکان ایران (بنیاد علوی) است.

آهکی گفت: در پایان با توجه به مشکلات موجود در احداث راه‌های روستایی ازجمله کمبود منابع مالی وجود معارضین و محدود بودن شرایط فصلی اجرای کار که منجر به طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها می‌شود، از روستاییان عزیز تقاضای همکاری و صبر و شکیبایی تا حصول نتیجه را داریم و مطمئن باشند همکاران ما با تلاش فراوان پیگیر حل این مسائل و مشکلات هستند.

شناسه خبر 82570