شناسه خبر:83546
1403/3/22 15:07:10

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر لالجین از فعالیت یک‌هزار و 400 واحد کارگاهی و خانگی سفال‌گری در شهر جهانی لالجین خبر داد.

مصطفی پاشایی گفت: این تعداد از واحدهای کارگاهی و خانگی سفال‌گری به تناسب فصول سال اشتغال مناسبی را برای شهر بدون بیکار لالجین ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار نفر از جمعیت شهر لالجین در صنعت سفال‌گری دارای فعالیت هستند، تصریح کرد: در هفته صنایع دستی برنامه‌های مختلفی به همین مناسبت در شهر لالجین درحال اجرا است که نقاشی روی سفال در کانون فرهنگی لالجین، نقاشی روی سفال در روستای دستجرد و استقرار گلیم‌بافی در ساختمان صنایع دستی لالجین سه برنامه شاخص درحال اجرا در این شهر جهانی است.

پاشایی ادامه داد: لالجین از مراکز عمده ساخت سفال و سرامیک ایران و جهان به‌‌شمار می‌رود و محصولات هنرمندان آن علاوه‌بر شهرهای دور و نزدیک ایران، به بسیاری از کشورهای دیگر صادر می‌شود و بخش اعظمی از جمعیت شهر لالجین به پیشه سفال‌گری، سرامیک‌کاری و شغل‌های وابسته همچون نقاشی سفالینه‌ها، بسته‌بندی و خریدوفروش محصولات سفالین اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی لالجین به‌عنوان شهر سفال ایران در سال 95 از نقش مؤثری در اشتغال پایدار منطقه، جذب گردشگر دوچندان و شناساندن هرچه بیشتر هنرسفال این‌ شهر به جهانیان برخوردار بوده است، افزود: تولیدات سفال‌شهر لالجین علاوه‌بر داخل کشور به سایر کشورهای خارجی مختلف ازجمله هلند صادر می‌شود و بیشترین صادرات سفال لالجین به کشور عراق اختصاص دارد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83546