شناسه خبر:84241
1403/4/11 16:03:49
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

‌89 متقاضی جهش تحصیلی در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی هوش 89 دانش‌آموز مقطع ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی در سال تحصیلی 1404-1403 خبر داد.

طالب محمدی اظهار کرد: 89 دانش‌آموز متقاضی جهش در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون هوش و بررسی روانشناختی صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه بالاتر را کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام شد، افزود: چهار پایگاه تخصصی در شهرستان‌های سنندج، قروه، سقز و کامیاران برای اجرای برنامه جهش در استان اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: دانش‌آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شوند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می‌کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر می‌روند.

محمدی عنوان کرد: ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام شد.

وی افزود: در این برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده‌ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

محمدی با بیان اینکه اغلب صاحب نظران تعلیم و تربیت موافق جهش تحصیلی بی رویه کارشناسی نیستند، از والدین تقاضا کرد با در نظر گرفتن تأثیرات ذهنی و روانی جهش تحصیلی بر رشد و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی 1403-1402 گفت: 89 نفر دانش‌آموز متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کردند که 59 نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب کردند.

شناسه خبر 84241