شناسه خبر:84391
1403/4/14 16:23:12

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، گفت: تهیه نقشه‌ها و اطلاعات توصیفی و مکانی، گامی بلند به سوی ایجاد زیرساخت‌های توسعه ای در استان است.

اکبر محمدی، در جلسه گروه کاری کاربران نقشه و اطلاعات مکانی خطاب به احمد فعله‌گری؛ مدیرعامل و معاونان شرکت گاز این استان گفت: تهیه نقشه‌های پایه و اطلاعات توصیفی و مکانی استان با همکاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی ازجمله شرکت گاز می‌تواند بستر ساز فعالیت‌های توسعه‌ای در سطح استان باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای گازرسانی به مناطق مختلف استان، اظهار کرد: تاکنون بیش از 13 هزار و 300 کیلومتر شبکه لوله گذاری گاز در سطح استان کردستان انجام شده و خوشبختانه 100 درصد روستاهای دارای سکنه در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

احمد فعله‌گری در ادامه از تهیه نقشه‌های پایه و اطلاعات توصیفی و مکانی سطح استان توسط این شرکت خبر داد و گفت: کلیه نقشه‌های پایه با هدف ایجاد شبکه گسترده GIS گازرسانی در سطح استان تهیه شده است.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز با تقدیر از خدمات شبانه‌روزی شرکت گاز در سطح استان، این شرکت را یکی از دستگاه‌های اجرایی موفق استان در دستیابی به ماموریت‌های تعریف شده خواند.

اکبر محمدی تهیه نقشه‌ها و اطلاعات توصیفی و مکانی استان را اقدامی مثبت در راستای تسهیل در ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای استان خواند و گفت: اطلاعات توصیفی و مکانی می‌تواند کمک بسزایی را در برنامه‌ریزی‌های کلان استان داشته باشد که امیدواریم این اقدام زمینه‌ساز دستیابی به توسعه متوازن در استان کردستان باشد.

وی با اشاره به ضرورت تسهیل در دسترسی مردم به خدمات شرکت گاز، خواستار احداث مراکز امور مشترکان در کلیه شهرهای سطح استان شد و اظهار کرد: احداث این مراکز می‌تواند در راستای رفاه و خدمت‌رسانی به مردم، به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی، گام موثری باشد.

در این نشست همچنین در خصوص برنامه‌های آتی شرکت گاز برای توسعه شبکه گازرسانی به مناطق جدید و همچنین افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده به مشترکان بحث و تبادل نظر شد.

شناسه خبر 84391