شناسه خبر:84523
1403/4/18 14:09:25

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان از جابجایی ۷۰۳ هزار و ۳۹۲ مسافر به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

سیدعبدالرحمن حسینی در جمع خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: در سه‌ماه نخست امسال ۷۰۳ هزار و ۳۹۲ مسافر در قالب ۱۰۳ هزار و ۶۰ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان جابه‌جا شده‌اند.
به گفته وی، میزان جابجایی مسافرین توسط حمل و نقل عمومی در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه 15 درصد رشد داشته و درتعداد سفرهای انجام شده کاهش ۲.۷ درصدی داشته‌ایم.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در استان برابر با ۳۴۵ هزار و ۵۴۳ نفر در قالب ۳۰ هزار و ۱۲۴ سفر توسط مینی‌بوس صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: طی سه ماهه نخست امسال در سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی مینی‌بوس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد در بخش مسافر و در تعداد سفر هم 13.5 درصد افزایش داشته‌ است.
معاون حمل‌ونقل راهداری استان کردستان از کاهش ۹.۵ درصدی سفر با اتوبوس در کردستان خبر داد و گفت: در این مدت ۹ هزار و ۴۸۳ سفر با ناوگان اتوبوسی در استان انجام شده که طی آن ۱۴۱ هزار و ۴۵۵ نفر جابه‌جا شده‌اند که تعداد مسافر نسبت به سال قبل، کاهش ۱۷ درصدی و تعداد سفر نیز کاهش ۹.۵ درصدی را داشته است.
حسینی عنوان کرد: تعداد مسافران جابه‌جا شده با ناوگان سواری عمومی ۲۱۶ هزار و ۳۹۵ نفر در قالب ۶۳ هزار و ۴۵۳ سفر بوده است که در بخش مسافر کاهش ۱۱.۵ درصدی و در بخش سفر نیز کاهش 8 درصدی بوده است.

شناسه خبر 84523