شناسه خبر:84634
1403/4/20 18:01:37

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: مردم نیک‌اندیش و خیر هم‌استانی در سه‌ماهه نخست سال جاری 93 میلیارد و 550 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند.

سیدحسن نعمتی روز چهارشنبه از رشد 22 درصدی پرداخت صدقه در سه‌ماهه سال جاری نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار کرد: مردم نیک‌اندیش و خیر هم‌استانی در سه‌ماهه نخست سال جاری 93 میلیارد و 550 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند؛ با توجه به جمعیت استان به‌طور میانگین هریک از هم‌استانی‌ها مبلغ 50 هزار ریال صدقه پرداخت کردند.

وی ادامه داد: منطقه یک همدان با پرداخت 19 میلیارد ریال بیشترین میزان پرداخت صدقه را داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان افزود: درتلاش هستیم با دریافت صدقات مردم شریف و نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیر حضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان عزیز ارائه کرده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم‌استانی‌های عزیز تسهیل کنیم.

نعمتی همچنین با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با وارد کردن کد #081*8877* در تلفن همراه و یا با استفاده از شماره کارت 7777-9177-9975-6037 به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

وی، تعداد صندوق‌های کوچک، متوسط و بزرگ را حدود 263 هزار صندوق اعلام کرد و ادامه داد: روش‌های جدید با نصب QR کدها قابل پرداخت است که برای مشترکین درحال نصب است و مردم نیکوکار می‌توانند برای تخصیص QR کدها با شماره تلفن 31449218 081 تماس بگیرند یا با مراجعه به دفاتر امداد، نسبت به این موضوع اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، اظهار کرد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

نعمتی یادآور شد: تمامی کمک‌های مردمی که توسط کمیته امداد جمع‌آوری می‌شود، بدون هیچ کم‌وکاستی برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی جامعه و برای محرومان همان شهر و منطقه‌ کمک‌کننده، هزینه می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش اعتماد مردم در کمیته امداد را شفاف‌سازی و ارائه گزارش عملکرد عنوان کرد و افزود: این شفافیت باعث افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت می‌شود.

براساس آخرین آمارهای منتشرشده، 62 هزار خانواده نیازمند شامل 115 هزار نفر به‌صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84634