شناسه خبر:84827
1403/4/27 16:57:28
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان خبر داد:

انجام 837 مورد آزمون کلرسنجی از آب شرب هیئت‌های مذهبی همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به کنترل کیفیت آب توسط کارکنان این شرکت در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: در این مدت 837 مورد آزمون کلرسنجی از آب شرب هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها در سطح استان انجام شده است.

فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این مدت 837 مورد آزمون کلرسنجی از آب شرب هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها در سطح استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: همکاران ما در مراکز پایش و کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان همدان، با اجرای طرح شبانه‌روزی کنترل کیفیت بهداشتی آب در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مواکب از سلامتی آب مورد استفاده اطمینان پیدا کردند.

وی تصریح کرد: کنترل کیفیت آب همواره در دستور کار ما قرار دارد و در روزهای عزاداری ماه محرم نیز آب توزیعی در موکب‌های پذیرایی، مساجد و حسینیه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و این پایش ادامه دارد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه حفظ سلامت مردم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: توضیحات لازم درخصوص بهداشت آب و احتمال انتقال بیماری از طریق آلودگی آب به موکب‌داران و هیئت‌های مذهبی استان همدان ارائه شده است.

هم‌اینک همه 31 شهر استان همدان و 827 روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده‌اند.

99 درصد از جمعیت استان همدان از آب سالم لوله‌کشی و 74 درصد نیز از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.

استان همدان بیش از 680 هزار مشترک آب دارد؛ استان همدان 480 هیئت مذهبی ثبت‌شده در سامانه طوبی دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84827