شناسه خبر:87115
1403/7/15 17:47:00
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد:

سوخت، لوازم خانگی و پوشاک بیشترین کالاهای قاچاق همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه سوخت، لوازم خانگی و پوشاک بیشترین کالاهای قاچاق در همدان را تشکیل می‌دهند، گفت: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 416 پرونده قاچاق کالا و ارز به اداره کل ارجاع داده شد.


مرضیه یونسی روز یکشنبه در جلسه شورای حقوقی رؤسای شعب و دستگاه‌های متولی امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن جلسات اداره کل گمرک اظهار کرد: موضوع قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا در کشور مشکلاتی ایجاد کرده و مبارزه با این پدیده همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده که مستلزم تلاش بیشتر در برخی حوزه‌ها، درایت، خطرپذیری و داشتن برنامه منسجم و منظم است.
وی با بیان اینکه از مهم‌ترین ارکان در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگی دستگاه‌های متولی امر است، افزود: تشکیل این جلسه برای هم‌افزایی، همفکری، هماهنگی، تبادل اطلاعات و همچنین انجام قاطع مسئولیت‌های قانونی توسط دستگاه‌های متولی امر است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به واردات بی‌رویه کالای مشابه داخلی، گفت: قاچاق همواره به معیشت و اقتصاد مردم آسیب وارد می‌کند؛ برای جلوگیری از قاچاق و مبارزه با آن، مشارکت مردم نیز مؤثر و راه‌گشا است.
یونسی با بیان اینکه عمدتاً مسائل مربوط به قاچاق کالا در زمینه سوخت، لوازم خانگی، پوشاک، کالاهای سلامت‌محور، دام و لوازم یدکی خودرو مشاهده می‌شود، عنوان کرد: اطلاع‌رسانی مصادیق قاچاق از طریق بسترهای رسانه‌ای ضرورت داشته و مورد تأکید است.
وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 416 پرونده قاچاق کالا و ارز به اداره کل ارجاع و تعداد 422 پرونده از پرونده‌های موجود و وارده، رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است که میزان محکومیت صادره 449 میلیارد و 412 میلیون بوده و اداره اجرای احکام تعزیرات حکومتی مبلغ 253 میلیارد و 574 میلیون ریال آن را وصول کرده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: این نشست حقوقی به دعوت تعزیرات حکومتی و با حضور رئیس کل گمرک همدان، مدیرکل اموال تملیکی همدان، رئیس پلیس امنیت اقتصادی و همراهان وی برگزار و پس از بیان نقطه‌نظرات و مشکلات از سوی رؤسای دستگاه‌های حاضر در جلسه و جمع‌بندی مباحث مطروحه، توصیه و پیشنهادات لازم برای اجرای قوانین در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارائه شد.

شناسه خبر 87115