شناسه خبر:87049
1403/7/12 17:09:00

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: 6 هزارو 151 حادثه آب در شهرستان همدان در نیمه ابتدای سال جاری رفع شده است.


فرهاد بختیاری‌فر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال پنج هزار و 582 حادثه در بخش تأسیسات آب شهرستان همدان رخ داد که پنج هزار و 469 مورد در حوزه انشعاب، 608 مورد در شبکه توزیع و 75 مورد در خطوط انتقال آب رخ داده است.
وی ادامه داد: تأسیسات آبرسانی به دلایل مختلفی از جمله فرسودگی تجهیزات، طبیعت و بلایای طبیعی، خطای انسانی، آلودگی و انسداد، تغییرات اقلیمی و فشار بیش از حد شبکه، دچار حادثه می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه نصب نامناسب یا تعمیرات غیراصولی می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند نشت آب، ترکیدگی یا حتی آلودگی آب شود، توضیح داد: خطاهای مدیریتی یا نگهداری نامناسب نیز می‌توانند خرابی را تسریع کنند همچنین اگر فشار آب در لوله‌ها بیش از حد باشد، می‌تواند باعث ترکیدگی لوله‌ها یا آسیب دیدن دیگر تجهیزات آبرسانی شود.
وی خاطرنشان کرد: وجود مواد معلق، زباله‌ها یا حتی رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها در لوله‌های آب می‌تواند باعث انسداد آن‌ها و در نتیجه افزایش فشار و ترکیدن لوله‌ها شود از طرفی افزایش دما، تغییر در الگوهای بارش و خشکسالی ممکن است بر منابع آب و سیستم‌های توزیع آن تاثیر بگذارد و تاسیسات آبرسانی را تحت فشار قرار دهد.
بختیاری‌فر یادآوری کرد: با توجه به این عوامل، مدیریت صحیح، نگهداری دوره‌ای و پیش‌بینی خطرات می‌تواند تا حد زیادی از وقوع حوادث در تأسیسات آبرسانی جلوگیری کند.

شناسه خبر 87049