شناسه خبر:87054
1403/7/13 20:10:00
استاندار همدان در بازدید از محوطه باستانی هگمتانه مطرح کرد:

معرفی دیار هگمتانه با توسعه گردشگری در کنار اشتغال‌زایی و تولید ثروت

استاندار همدان با اشاره به اینکه گردشگری یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه همدان در کنار دیگر حوزه‎‌ها است، گفت: توجه به حوزه گردشگری به‌گونه‌ای در نظر گرفته خواهد شد که در کنار ایجاد اشتغال و ثروت‌آفرینی، همدان را نیز به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند.


حمید ملانوری‌شمسی بعداز ظهر روز جمعه به همراه عباس صوفی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان، دیگر مسئولان و جمعی از خبرنگاران با حضور در محوطه باستانی هگمتانه گفت: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های استان همدان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن است.
وی در ادامه افزود: این جاذبه‌ها در کنار غارعلیصدر، آرامگاه باباطاهر،آرامگاه بوعلی سینا و مجموعه هگمتانه که اخیرا ثبت جهانی شده است از جمله جاذبه‌های گردشگری استان هستند.
وی تاکید کرد: هگمتانه یکی از شاخص‌ترین ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان همدان است که می‌توان با برنامه‌ریزی آن را بیش از پیش به جهانیان معرفی کرد.
ملانوری‌شمسی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از مهمترین محورهایی است که در برنامه‌های ما در کنار دیگر محورهایی که برای توسعه استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از همین رو در اولین فرصت با حضور در مجموعه هگمتانه به بررسی وضعیت موجود پرداختیم.
استاندار همدان در پایان افزود: امید است که برپایه این محور، توسعه خوبی را برای استان رقم بزنیم تا در کنار ایجاد اشتغال موثر و تولید ثروت بتوان به خوبی همدان را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.
گفتنی است در این بازدید مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در خصوص اقدامات انجام شده برای ثبت جهانی هگمتانه و ساماندهی‌هایی که در راستای حفظ این میراث ارزشمند انجام شده توضیحاتی ارائه داد.
در ادامه این بازدید قسمت‌های مختلف محوطه باستانی هگمتانه همچون موزه، کارگاه مرکزی، کلیساها و سایرامکانات و آثار تاریخی این مجموعه توسط راهنمایان گردشگری حاضر در این محل که نشان از قدمت دیرینه تاریخی و حیات مردم در عصرهای مختلف تاریخی در همدان بوده توضیح داده شد.
در پایان استاندار همدان از کلیسای مریم مقدس و روند مرمت کلیسای گریگوری استفان(استپان) بازدید کرده و در جریان مسائل مختلف این امر قرار گرفت.

شناسه خبر 87054