شناسه خبر:16940
1398/11/8 09:38:09

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان همدان گفت: در 9 ماهه امسال 12 هزار و 706 نفر از مددجویان از برنامه‌های آموزش خانواده این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از سایت خبری کمیته امداد امام خمینی (ره)، مهدی جعفری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش خانواده برای 12 هزار و 706 نفر، بیان کرد: 692 میلیون تومان از اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و صدقات در این زمینه هزینه پرداخت‌ شده است.

وی در ادامه گفت: اخلاق اسلامی، احکام، زندگی به سبک اهل‌ بیت (ع)، آسیب‌های اجتماعی و پیام‌های اخلاقی، اجتماعی و قانونی آن، فرزندپروری، تغذیه و طب اسلامی، مشاوره حقوقی و مناسبت‌های ملی و مذهبی ازجمله مسائلی است که در برنامه‌های فرهنگی برای مددجویان توسط اساتید حوزه و دانشگاه ارائه می‌شود.

جعفری همچنین در ادامه بیان کرد: این دوره‌ها برای زنان سرپرست خانوار و مطلقه، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، مستعدان اشتغال و خودکفایی، همسران جوان و سالمندان برگزار می‌شود.

وی گفت: مددکار موظف است نسبت به شناسایی افراد و خانواده‌های نیازمند آموزش به تفکیک نیازهای دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی اقدام و مخاطبین را براساس سن، تحصیلات، حرفه و نیاز به کارشناس فرهنگی اداره معرفی کند تا در دوره‌های ذکرشده شرکت کنند.

 

شناسه خبر 16940