شناسه خبر:20128
1399/2/3 21:19:55
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان خبر داد:

کمک 5 میلیارد ریالی پارلمان بخش خصوصی به شبکه بهداشت و درمان استان

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: به همت اعضای هیئت‌رئیسه، هیئت نمایندگان و فعالان اقتصادی استان، تاکنون حدود سه میلیارد ریال اقلام و تجهیزات بیمارستانی از سوی پارلمان بخش خصوصی تأمین و به شبکه بهداشت و درمان استان اهدا شده است.

علی‌اصغر زبردست بیان کرد: اتاق بازرگانی استان همدان در راستای لزوم بسیج همگانی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا با تشکیل ستاد، گام‌های مؤثری برای نجات جان بیماران کرونایی و تأمین نیازهای شبکه بهداشت و درمان استان برداشت.

وی در ادامه عنوان کرد: در روزهایی که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار و بنگاه‌های تولیدی به‌علت شیوع بیماری کووید 19 دچار ضرر و زیان عمده شدند، فعالان اقتصادی استان با محوریت اتاق بازرگانی همدان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، برای نجات جان بیماران کرونایی وارد عرصه شدند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به جلسات متعدد ستاد مبارزه با کرونا در این راستا تصریح کرد: این جلسات با حضور اعضا، هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق، معاون اقتصادی استاندار، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و سایر نهادهای ذی‌ربط برگزار شد و راهکارهای بهره‌برداری از ظرفیت‌های فعالان بخش خصوصی در جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

زبردست افزود: دریافت فهرست اقلام مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، اعلام فراخوان به اعضای اتاق و فعالان اقتصادی در راستای همراهی و مساعدت در تأمین اقلام مورد نیاز، شناسایی واحدهایی که امکان همکاری و تولید اقلام مورد نیاز استان را در این زمینه داشته و اعلام آن‌ها به دستگاه‌های ذی‌ربط، پیگیری و مساعدت در زمینه گرفتن فوری مجوز از دستگاه‌های اجرایی استان برای واحدهای متقاضی، تولید اقلام مورد نیاز و شناسایی و بسیج تشکل‌های مردمی و اجتماعی برای همکاری در زمینه توزیع این اقلام، ازجمله اقداماتی بود که با همفکری در جلسات مذکور صورت گرفت.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های گسترده ستاد از نیازسنجی‌های صورت‌گرفته و حمایت و مشارکت فعالان اقتصادی و بازرگانان استان جهت تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز بیمارستانی، اظهار کرد: بر این اساس تأمین بودجه از سوی اتاق بازرگانی با محوریت واحد جلب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی از اقداماتی بود که در این راستا صورت گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان اضافه کرد: تأمین اقلام مورد نیاز به همت اتاق همدان و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت و ارسال و توزیع آن‌ها سامان‌دهی شد.

زبردست با تأکید بر تلاش‌های اعضا، هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان در این حرکت جهادی، اذعان کرد: با تمهیدات صورت‌گرفته و به همت اعضای هیئت‌رئیسه، هیئت نمایندگان و فعالان اقتصادی استان، تاکنون حدود سه میلیارد ریال اقلام و تجهیزات بیمارستانی از سوی پارلمان بخش خصوصی تأمین و به شبکه بهداشت و درمان استان اهدا شده است.

وی ادامه داد: اقلام اهدایی شامل 10 هزار عدد ماسک به ارزش 200 میلیون ریال، چهار تخت کامل ICU به ارزش 850 میلیون ریال، یک عدد دستگاه ساکشن آنالوگ به ارزش 120 میلیون ریال، 20 عدد دستگاه پالس اکسی متر به ارزش 200 میلیون ریال و دو عدد تشک طبی مواج به ارزش 240 میلیون ریال بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با تأکید بر اینکه در چنین فضایی صاحبان صنایع و تجارت نیز بایستی به مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهروندان عمل کنند، یادآوری کرد: شرایط فعلی ایجاب می‌کند تا بخش خصوصی در کنار مردم قرار گرفته و تا شکست کامل این ویروس در سطح کشور، از هیچ تلاشی دریغ نکند.

زبردست در ادامه با اشاره به کمک‌های بخش خصوصی کشور در قالب پویش نفس و اتاق ایران، اظهار کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده بخشی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی از سوی این پویش برای استان همدان ارسال شد که شامل 6 هزار و 500 عدد ماسک N95، هفت هزار و 500 جفت دستکش مخصوص معاینه، سه عدد دستگاه پالس اکسی متر، 15 عدد دستگاه تب‌سنج، چهار هزار و 200 عدد عینک مخصوص یک‌بارمصرف، 405 عدد کلاه فیلتردار، سه هزار جفت دستکش مخصوص جراحی، 35 دست لباس یک‌بارمصرف اورال، 540 عدد شیلد محافظ صورت، 20 دست لباس یک‌بارمصرف گان، 200 ست حفاظتی شامل (کلاه، گان، شلوار، کاور کفش)، 10 بای پپ و 500 دست لباس ضد ویروس بوده است.

وی با اشاره به نحوه توزیع این اقلام نیز عنوان کرد: این اقلام در چند نوبت تحویل واحد جلب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی همدان شده و به فراخور نیازسنجی‌های صورت‌گرفته درحال توزیع در بیمارستان‌های استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های حمایتی اتاق بازرگانی همدان تا ریشه‌کن شدن بیماری به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند مساعدت‌های خود را به ستاد مبارزه با کرونا مستقر در اتاق بازرگانی همدان تحویل دهند.

زبردست در بخش پایانی سخنان خود به اقدامات جانبی اتاق در ستاد کرونا نیز اشاره کرده و گفت: تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش، اجرای پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در راستای حفظ سلامت کارکنان و ارباب‌رجوع، مساعدت در تأمین مواد اولیه برای واحدهای متقاضی تولید اقلام مورد نیاز استان از داخل و خارج استان، کمک نقدی اتاق به ستاد استانی کرونا و پیگیری تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز کارخانه‌های استان برای در اختیار کارکنان شاغل در این واحدها قرار دادن، در زمره اقدامات مذکور بوده است.

شناسه خبر 20128