شناسه خبر:20712
1399/2/13 00:10:21

سپهرغرب، گروه ایران و جهان: وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای حزب‌الله را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد و گفت: فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است.

وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور اروپایی را ممنوع کرده است و آن را به‌عنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس آلمان اوایل روز پنجشنبه عملیاتی را با هدف دستگیری برخی از اعضای حزب‌الله انجام داد. مقام‌های امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود یکهزار و 50 نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.

یکی از سخنگویان وزارت کشور آلمان در یک پیامی توییتری نوشت: «هورست زهوفر وزیر کشور، (فعالیت‌های) سازمان تروریستی شیعه حزب‌الله در آلمان را ممنوع کرده است».

آلمان در حالی حزب‌الله را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده است که سال گذشته «نیلسن آنن» معاون وزارت امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اشپیگل اعلام کرده بود که برلین قصد ندارد شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار دهد.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور از تصمیم آلمان برای درج نام حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی و ممنوعیت تمامی فعالیت‌هایش درخاک آلمان، استقبال می‌کند.

به نوشته وبگاه شبکه العربیه، ریاض همچنین مدعی شد که این اقدام، گام مهمی در چارچوب مبارزه با تروریسم در سطح جهانی و منطقه‌ای است.

دولت سعودی از دیگر کشورهای جهان نیز خواست تا در راستای «حفظ امنیت بین‌المللی» تصمیمی مشابه اتخاذ کنند و از این رو منطقه و جهان را از اقدامات تروریستی مصون بدارند.

پیش از دولت سعودی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه از تروریستی اعلام‌شدن جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان در آلمان استقبال و از این اقدام برلین تقدیر کرد.

شناسه خبر 20712