شناسه خبر:32017
1399/8/27 16:47:51

نایب‌رئیس شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی همدان نظارت بر درآمدزایی مطلوب از امکانات ورزشی استان و برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های آکادمی و مدارس تخصصی ورزشی را جزء مهم‌ترین اهداف این شورای تخصصی دانست.

ابوالفضل یداللهی‌اصلان در نخستین جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی این استان ورزش را نوعی خودسازی مبتنی‌ بر فعالیت‌های جسمی دانست و اظهار کرد: تقویت جسم برای پذیرش سجایای اخلاقی و ارتقای ابعاد روحی افراد مهم‌ترین دلیل پرداختن به ورزش است و دانشگاه آزاد اسلامی نگاهی ویژه به امر ورزش دارد.

وی با اشاره به اهداف و چشم‌انداز فرا روی شورای تخصصی ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، عنوان کرد: تقویت و فراگیری ورزش و دستیابی به سیاست‌ها و اهداف تبیین‌شده در شورای عالی ورزش دانشگاه از مهم‌ترین اهداف تشکیل این شورا است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه سیاست و خط‌مشی‌گذاری در امور ورزش استان و واحدهای تابع براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز ورزش و تربیت‌ بدنی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: یکی از اهداف شورای تخصصی ورزش استان، برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی درون‌استانی براساس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و تقویم ورزشی صادره از سوی مرکز ورزش و تربیت ‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی است.

نایب‌رئیس شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برنامه‌ریزی و اعزام تیم‌های ورزشی دانشجویی استان به مسابقات کشوری را از دیگر اولویت‌های کاری این شورا برشمرد و خاطرنشان کرد: نظارت بر درآمدزایی مطلوب از امکانات ورزشی استان و برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های آکادمی و مدارس تخصصی ورزشی از دیگر اهداف این شورای تخصصی است.

یداللهی‌اصلان با تأکید بر وجهه نظارتی شورای تخصصی ورزش، بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های صادرشده از سوی سازمان مرکزی و نحوه هزینه‌کرد سرانه بودجه استان، نظارت بر تجهیز و نگهداری مکان‌ها، تأسیسات و تجهیزات ورزشی و عملکرد آن‎ها از دیگر فعالیت‌های این شورا است.

وی با اشاره به ارکان شورای تخصصی ورزش، یادآور شد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به‌عنوان رئیس این شورا و معاون فرهنگی دانشجویی استان سمت نایب‌رئیس، مسئول تربیت ‌بدنی استان به‌عنوان دبیر، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس دانشکده یا مدیر گروه تربیت ‌بدنی یکی از واحدها، یکی از دانشجویان قهرمان دانشگاه و مسئول تربیت ‌بدنی بزرگ‌ترین مرکز سمای استان از اعضای شورای تخصصی ورزش استان هستند.

نخستین جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با هدف توسعه و تعمیم ورزش و نیل به سیاست‌های کلان و اهداف اساسی شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اجتماعات ساختمان اداری سردار قاسم سلیمانی واحد همدان برگزار شد.

شناسه خبر 32017