شناسه خبر:33042
1399/9/15 09:51:10

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان همدان گفت: 95 درصد از مردم و اصناف همدان محدودیت‌های کرونایی را رعایت کردند که این امر سبب کاهش آمار کرونا در همدان شده است.

حسین افشاری اظهار کرد: از روز یک آذرماه محدودیت‌های جدید کرونایی در همدان هم‌زمان با سراسر کشور اعمال شده و مردم همدان هم در رعایت آن خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه با همکاری بازرسان اصناف، سازمان صمت و مرکز بهداشت به‌طور میانگین روزانه 200 مورد بازرسی از رعایت محدودیت‌ها در سطح شهرستان انجام می‌شود، تصریح کرد: نتیجه بازرسی‌ها تاکنون مطلوب بوده و تنها پنج درصد مردم و اصناف نسبت به رعایت محدودیت‌ها بی‌توجه بودند.

فرماندار همدان ضمن قدردانی از همراهی مردم در رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها، گفت: تمام واحدهای صنفی مرکز بازار تعطیل هستند و از کارکنان روزبازارها و دست‌فروشان نیز تشکر می‌کنیم که برای کمک به حفظ سلامتی مردم کار خود را تعطیل کردند.

افشاری با تأکید بر اینکه تردد خودروها از ساعات 21 تا چهار بامداد در سطح شهر ممنوع است، اظهار کرد: در این ساعات تردد خودروهای شخصی به حداقل رسیده و درصد زیادی از رانندگان نسبت به رعایت این محدودیت پایبند هستند.

وی با بیان اینکه با افراد و واحدهایی که محدودیت‌های کرونایی را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود، تصریح کرد: در روزهای گذشته چند مورد آرایشگاه زنانه و باشگاه بدنسازی به‌خاطر بی‌توجهی به محدودیت‌ها و پذیرش مشتری پلمب شده است.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه روند شیوع کرونا در همدان نزولی شده است، گفت: اکنون تعداد بیماران ترخیصی در بیمارستان‌ها از بیماران نیاز به بستری پیشی گرفته و شرایط کمی بهتر شده است.

افشاری با بیان اینکه یکی از عوامل مهم ابتلا به کرونا در استان مربوط به حضور در دورهمی‌ها و روابط درون خانوادگی است، افزود: برای قطع زنجیره کرونا باید در خانه بمانید و ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی در هیچ مراسمی شرکت نکنید.

شناسه خبر 33042