شناسه خبر:40534
1400/2/22 09:26:08
هم‌زمان با سفر رئیس قوه قضائیه؛

126 زندانی در همدان آزاد شدند

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با سفر رئیس قوه قضائیه 126 زندانی در همدان آزاد شدند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به همدان، در آیینی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، 126 زندانی جرائم غیر عمد در همدان آزاد شدند.

رئیس سازمان زندان‌ها در این مراسم اظهار کرد: امروز به‌واسطه هم‌دلی و هم‌یاری مردم و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب پویش «دوباره زندگی» و «ستاد دیه» و اغماض همکاران محترم قضائی به‌واسطه «احراز تأثیرپذیری مددجویان از فرآیند اصلاح و تربیت در زندان»، تعداد 126 تن از مددجویان استان همدان از زندان رهایی می‌یابند.

محمدمهدی حاج‌محمدی عنوان کرد: ما معتقدیم همان‌طور که حبس کردن باید هدفمند و دقیق باشد، آزادسازی زندانیان هم باید به‌جا و هدفمند باشد که نسخه حبس غیر عالمانه می‌تواند بیماری بزهکار را چه بسا لاعلاج کند.

وی افزود: آزاد کردن و اعمال ارفاقات قانونی هم اگر از سر سطحی‌نگری و غیر عالمانه باشد، برای مجرم و جامعه خسارت‌بار است.

حاج‌محمدی تصریح کرد: شهید علی چیت‌سازیان به‌عنوان یکی از پیشوایان یاری‌دهنده مددجویان در زندان‌ها، الگویی بزرگ و مایه فخر و مباهات برای مردم همدان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مردم همدان که از فرهیختگی و نخبگی برخوردارند، می‌توانند به آن شهید عزیز تأسی کنند و مثل آنچه در سیره او شنیده‌ایم، به زندانیان و خانواده آن‌ها عنایت بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خطاب به زندانیانی که به ورزش باستانی مشغولند، گفت: الحمدلله که 300 تن از زندانیان همدان در زورخانه زندان مرکزی به این ورزش مشغول هستند که نشان از روحیه بالا و پویایی مددجویان دارد.

حاج‌محمدی افزود: ورزش باستانی که عجین با مدد گرفتن از علی (ع) است، می‌تواند نقطه آغازی برای انجام تصمیمات مهم شما باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور عنوان کرد: هر چقدر ورزش زورخانه‌ای را در زندان‌های کشور توسعه دهیم، تأثیرات مثبت آن را در مسیر زندگی مددجویان شاهد خواهیم بود. در پایان این آیین 12 تن از زندانیان به‌صورت نمادین با دریافت گل و برگزاری مراسم تشریفات از زندان آزاد شدند.

شناسه خبر 40534