شناسه خبر:47331
1400/7/29 09:20:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 27 مرکز آموزشی جوارکارگاهی در این استان با هدف مشارکت واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در فعالیت‌های آموزشی و به‌منظور توانمندسازی نیروهای شاغل صنایع و صنوف راه‌اندازی شده است.

«وهب مختاران» روز چهارشنبه با بیان اینکه صنایع و مراکز بزرگ تولیدی در استان همدان با دایر کردن واحدهای آموزش بین کارگاهی گام مهمی برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات خود برمی‌دارند، افزود: با افتتاح این تعداد مرکز آموزش بین کارگاهی، برای 16 هزار و 467 نفر از شاغلان صنایع و صنوف و کارجویان آزاد، دوره ارتقای مهارت برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: تعهد سازمان فنی و حرفه‌ای تا پایان سال جاری تأسیس 31 مرکز فنی و مهارت‌آموزی مجاورکارگاهی است که با ادامه روند پیش رو، راه‌اندازی این مراکز از میزان تعهد فراتر خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان یادآور شد: کارکنان و علاقه‌مندان شرکت در کلاس‌های آموزشی و مهارتی در این‌گونه مراکز بین کارگاهی پس از گذراندن دوره، کسب مهارت و قبولی در آزمون پایانی، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

مختاران با اشاره به اینکه در مراکز جوارکارگاهی علاوه‌بر یادگیری مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحدهای تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره‌های مهارتی و علمی کوتاه‌مدت برای جذب افراد به بازار کار، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی عنوان کرد: کارکنان صنایع و اتحادیه‌ها با ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار، صنایع و صنوف در کنار محل اشتغال خود، می‌توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اقدام به تأسیس و راه اندازی مراکز آموزشی جوارکارگاهی کنند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای 22 مرکز آموزش دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی است.

شناسه خبر 47331