شناسه خبر:49433
1400/9/17 09:10:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: زیرگذر صداوسیما شهر همدان واقع در مسیر عبوری همدان به سمت استان‌های غربی به‌علت مشکلات فنی به کانون تصادفات زنجیره‌ای تبدیل شده است.

سرهنگ «فرخ جمالی» روز سه‌شنبه افزود: طی دو هفته گذشته 6 مورد تصادف زنجیره‌ای در زیرگذر صداوسیما شهر همدان رخ داده است، به‌گونه‌ای که دادستان همدان به این موضوع ورود کرد.

وی اضافه کرد: شیب زیرگذر صداوسیما غیر استاندارد و به‌اصطلاح «کاسه‌ای» بوده، یعنی راننده پس از ورود به این قسمت یک دفعه وارد گودی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: این وضعیت سبب شده که درصورت بروز سانحه یا نقص فنی برای یک خودرو و متوقف شدن آن، دیگر خودروهای عبوری متوجه مسدود بودن راه نشده و به‌یکباره با خودرو برخورد کنند.

سرهنگ جمالی خاطرنشان کرد: باید با اصلاح هندسی و تعدیل کردن شیب جاده‌ این مسیر را برای عبور خودروها ایمن کرد، در غیر این صورت چنانچه یک دستگاه تریلر کشنده یا اتوبوسی در این زیرگذر واژگون شود، شاهد تلفات زیادی به‌علت برخورد زنجیره‌وار دیگر خودروها خواهیم بود.

وی افزود: وضعیت این زیرگذر به‌گونه‌ای است که درصورت نقص فنی برای وسیله نقلیه، قرار دادن علائم و موانع پشت سر وسیله نقلیه کارساز نبوده و با توجه به بالا بودن احتمال تصادف باید برای حفظ جان خود، خودروها را رها کرده و از زیرگذر خارج شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار کرد: با وجود مهلت دو هفته‌ای دادستان برای رفع مشکلات هندسی زیرگذر صداوسیما، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و با پایان یافتن این زمان درصورت بروز تصادف، شهرداری مکلف به پرداخت خسارت به راننده می‌شود.

سرهنگ جمالی گفت: یکی از مسیرهای تقاطع غیر همسطح شهید قهاری‌سعید (میدان بار) از سمت بلوار شهید رجایی به بلوار آیت‌الله نجفی مسدود شده بود که با پایان یافتن عملیات فنی، این مسیر بازگشایی شد.

شناسه خبر 49433