شناسه خبر:53709
1401/1/15 08:59:10
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

بیش از 8000 بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان همدان انجام شد

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هشت هزار و 282 مورد بازرسی سال گذشته با حضور 18 بازرس از کارگاه‌های مشمول قانون کار این استان انجام شده است.

«یوسف شعبانی» روز یکشنبه افزود: از این تعداد بازرسی پنج هزار و 189 مورد بازرسی ادواری و سه هزار و 93 مورد بازرسی موردی بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آیین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به‌شمار می‌رود، ادامه داد: این مقوله در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر است و از سویی به‌دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی ازجمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: بیشتر حوادث ناشی از کار به‌علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی است و مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه افزایش رفتارهای ایمن و کاهش رفتارهای غیر ایمن، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار است.

شعبانی از برگزاری 100 دوره آموزشی برای کارگران وکارفرمایان خبر داد و گفت: سال گذشته در بخش آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان، تعداد 60 دوره آموزشی برای 662 نفر از کارگران و تعداد 40 دوره آموزشی برای 270 نفر از کارفرمایان انجام شده است.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد 281 درخواست تأیید صلاحیت مسئول ایمنی کارگاه‌ها به این اداره کل واصل شده است که از این تعداد 240 مورد تأیید، تعداد 19 مورد عدم تأیید، سه مورد پایان قرارداد و مابقی عودت بوده است.

شعبانی درخصوص متقاضیان استفاده از مشاغل سخت و زیان‌آور نیز تصریح کرد: در مشاغل سخت و زیان‌آور به‌منظور بررسی درخواست متقاضیان استفاده از این قانون در سال گذشته، 44 جلسه کمیته بدوی و 6 جلسه کمیته تجدید نظر تشکیل شده است.

شناسه خبر 53709