شناسه خبر:55151
1401/2/20 09:40:18

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول پویش اردوهای جهادی «خدمات درمانی دندانپزشکی مناطق محروم و حاشیه شهر» اراک از حضور 20 دندانپزشک دهه هفتادی در این اردوها خبر داد.

علی باقری اظهار کرد: پویش «خدمات درمانی دندانپزشکی مناطق محروم و حاشیه شهر» از بهمن ماه سال گذشته به همت قرارگاه جهادی مهاجر دانشگاه علوم پزشکی اراک راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این پویش و فراخوان از دندانپزشکان برای شرکت در اردوها، به طور میانگین 20 نفر از دندانپزشکان دهه 60 و 70 در اردوها شرکت کردند که حدود 7 نفر از آنان پای ثابت تمام اردوها بوده‌اند.

مسئول پویش اردوهای جهادی خدمات درمانی دندانپزشکی مناطق محروم و حاشیه شهر اراک با بیان اینکه این اردو تاکنون در مناطق حاشیه‌ای و محروم شهرهای اراک، خنداب، کمیجان و میلاجرد به اجرا در آمده است، بیان کرد: اردوی جهادی هر هفته یک روز در یکی از مناطق محروم برگزار می‌شود و طی آن خدمات دندانپزشکی اعم از جراحی دندان، ترمیم دندان، درمان ریشه دندان، درمان تخصصی دندان کودکان و رادیوگرافی تشخیصی ارائه می‌شود.

باقری افزود: تاکنون 8 دوره اردوی جهادی برگزار شده و 700 نفر از خدمات رایگان دندانپزشکی پزشکان جهادی بهره‌مند شده‌اند.

وی از مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام راحل در تامین هزینه‌های این اردوها خبر داد و گفت: پزشکان جهادی با جان و دل در این اردوها حضور دارند و معتقد هستند از نیازمندان دستگیری کنند، خدا از آنان دستگیری خواهد کرد.

باقری اظهار کرد: افراد نیازمند و محروم به دلیل بالا بودن هزینه‌های بالای دندانپزشکی توجه کمتری به سلامت دندان خود دارند و از آنجا که وضعیت بهداشت دهان و دندان به گونه‌ای است که اگر به آن رسیدگی نشود، می‌تواند سلامت دیگر اعضای بدن افراد را هم به خطر بیندازد، گروه جهادی وظیفه خود می‌دانند به وضعیت این افراد رسیدگی و مشکلات آنان را برطرف کنند.

شناسه خبر 55151