شناسه خبر:55694
1401/3/2 09:35:13

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: براساس آخرین تحلیل عملکرد ادارات کل استان‌های کشور درخصوص مدیریت و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، این اداره کل رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، «محمد محسنی» روز یکشنبه افزود: کسب این موفقیت در راستای توسعه زیرساخت‌ها و سامانه‌های هوشمند جاده‌ای ازجمله ارتقای دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت و محاسبه میانگین سرعت خودروهای عبوری از جاده‌های استان و افزایش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری برای پایش برخط وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: نگهداری و توسعه این سامانه در راستای اهداف سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای متخصص بومی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دستور کار قرار دارد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: 27 دوربین نظارت تصویری برخط اکنون در جاده‌های این استان فعال است و جاده‌های استان به‌صورت شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان به کاربران جاده‌ای توسط اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌های این اداره مورد رصد و پایش قرار دارد.

محسنی افزود: پیش‌بینی می‌شود با فعال‌سازی 24 دستگاه دوربین ثبت تخلف در شبکه راه‌های استان مرکزی تعداد این دوربین‌ها به 72 دستگاه افزایش یابد.

وی یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای استان، بهره‌برداری از 14 دوربین ثبت تخلف دیگر نیز به شبکه سامانه‌های هوشمند مدیریت راه‌های استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

روزانه حدود 640 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

شناسه خبر 55694