شناسه خبر:56338
1401/3/19 09:12:10

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان ضمن بیان اینکه در احداث تصفیه‌خانه از برنامه عقب هستیم، گفت: تلاش ما این است که در سریع‌ترین زمان ممکن آب را به همدان برسانیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در گفت‌وگوی اختصاصی با سپهرغرب با اشاره به اینکه پروژه آب‌رسانی از سد تالوار به همدان سابقه 17 ساله دارد، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته تمرکز کاری ما با توجه به وضعیت منابع آبی، جذب اعتبار و احیای این پروژه بوده‌ است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، افزود: خوشبختانه مشکلی در زمینه تأمین اعتبار نیز وجود ندارد و با پیگیری‌های صورت‌گرفته 500 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شده و قول 500 میلیارد تومان دیگر را نیز دریافت کرده‌ایم.

استاندار همدان با اشاره به پیگیری مداوم وزیر نیرو برای به ثمر رسیدن این پروژه، گفت: تلاش همه ما بر این است که از این بحران عبور کنیم.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه نمایندگان مردم حق دارند تسریع در کار را مطالبه کنند، افزود: برای تجهیزات تصفیه‌خانه قراردادهای لازم بسته شده است؛ البته کارخانه مورد نظر فرصت چهارماهه خواسته بود که با رایزنی‌های انجام‌شده به دو ماه تقلیل پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در احداث تصفیه‌خانه از برنامه عقب هستیم، خاطرنشان کرد: اما این امر موجب نگرانی نیست، چراکه اگر تصفیه‌خانه در موعد مقرر تکمیل نشود نیز تمهید شده روند تصفیه آب در مجتمع همدان انجام شود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید در تأمین برق تصفیه‌خانه نیز تعجیل شود، گفت: تلاش ما این است که در سریع‌ترین زمان ممکن آب را به همدان برسانیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه مردم نگران نباشند برای تأمین آب همه پای کار هستند، افزود: تأمین آب از سد تالوار به معنی صرفه‌جویی نکردن در مصرف آب نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته در همین ایام 35 میلیون متر مکعب آب پشت سد اکباتان بود، خاطرنشان کرد: اما درحال حاضر فقط 10 میلیون متر مکعب آب داریم.

این مقام مسئول در خاتمه با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، از مردم خواست بحران آب را جدی بگیرند.

شناسه خبر 56338