شناسه خبر:56568
1401/3/25 08:19:00
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد:

اجرای طرح سامان‌دهی ناوگان باری سبک برون‌شهری در استان مرکزی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طرح سامان‌دهی ناوگان باری سبک برون‌شهری در استان مرکزی هم درحال اجرا شدن است.

مهرداد جهانی اظهار کرد: طرح سامان‌دهی ناوگان باری سبک برون‌شهری یکی از طرح‌های مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور است و در استان مرکزی هم درحال اجرا شدن بوده که هدف از این طرح شناسایی ناوگان‌های برون‌شهری در راستای حمل ایمن بارهای سبک برون‌شهری است.

وی افزود: برای سامان‌دهی این ناوگان‌ها فراخوان زدیم و در راستای الزام شرکت‌ها به صدور بارنامه، حقوق حقه دولت اجرا شود؛ همچنین سوخت وسایل نقلیه برون‌شهری براساس پیمایش پرداخت می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: صدور کارت هوشمند برای جامعه هدف از ناوگان سبک برون‌شهری، وانت‌بارهای با سن زیر 20 سال که دارای کارت خودرو، بیمه ماشین و بیمه فنی هستند و همچنین رانندگانی که با 23 سال سن مدرک تحصیلی ابتدایی و دوره‌های نهضت سوادآموزی دارند، است.

جهانی ادامه داد: هدف از این طرح شناسایی و بیمه در راستای صدور قبض و بارنامه‌های الکترونیکی بوده که در آینده بیمه تأمین اجتماعی هم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای اختصاص سوخت براساس پیمایش ناوگان‌ها، یکی از اهداف این طرح شناسایی رانندگان برون‌شهری است که با توجه به دستورالعمل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سوخت این ناوگان‌ها براساس پیمایش برون‌شهری که انجام می‌دهند، اختصاص پیدا می‌کند.

شناسه خبر 56568