شناسه خبر:56728
1401/3/29 08:55:12

سپهرغرب، گروه ورزشی: قهرمانی «مهدی حاجیلوییان» در مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی باعث شد تا کادر فنی تیم ملی به این قهرمان ارزنده همدانی برای حضور در جمع ملی پوشان چراغ سبز نشان بدهند.

چهل و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی با عنوان مرحله چهارم چرخه‌ انتخابی تیم ملی در حالی هفته قبل در شهر تنکابن برگزار شد که آزادکاران منتخب استان همدان موفق به کسب چهار نشان رنگارنگ این رقابت‌ها شد، این مسابقات با حضور 135 کشتی گیر از کشورهای ایران، ارمنستان و گرجستان برگزار شد.

در این پیکارها و در وزن 92 کیلوگرم مهدی حاجیلوییان بهترین عملکرد را در بین منتخبان کشتی استان همدان در جام تختی به نمایش گذاشت تا تحسین کادر فنی را نیز به همراه داشته باشد.

حاجیلوییان ابتدا در دور مقدماتی «بکا تچیلیدزه» از گرجستان را شکست داد و سپس 11 بر صفر «سبحان اصغری» را برد.

این دلاور کشتی همدان که نشان نقره جوانان جهان را در کارنامه خود دارد، در دیدار فینال نیز مقابل «احمد بذری» قهرمان سابق آسیا 6 بر سه به پیروزی دست یابد و نشان طلای جام را تصاحب کرد.

این درخشش باعث شد تا کادر فنی او را برای مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی دعوت کند.

پس از برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام تختی و مشخص شدن شرایط نفرات شرکت کننده، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد چرخه نهایی انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی صربستان را اعلام کرد.

  آزمون سرنوشت ساز در چرخه نهایی تیم ملی

مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان 19 تیرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

با توجه به اعلام قبلی در چرخه‌ انتخابی تیم ملی، نفرات راه یافته به مرحله نهایی این چرخه از طریق برگزاری مسابقات داخلی و اعزام به رقابت‌های بین‌المللی انتخاب خواهند شد.

بر این اساس وزن کشی مسابقات داخلی از ساعت هشت صبح روز یکشنبه 19 تیرماه انجام و مسابقات نیز از ساعت 11 همان روز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

تنها امید همدانی‌ها برای رسیدن به دوبنده اصلی تیم ملی به وزن 92 کیلوگرم معطوف شده است.

  عبور از دو ستاره تا رسیدن به دوبنده تیم ملی

با استناد به حالت اول از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن 92 کیلوگرم، بین «امیرحسین فیروزپور» دارنده نشان طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا و «مهدی حاجیلوییان» قهرمان جام‌تختی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دیدار به مصاف «کامران قاسم‌پور» خواهد رفت.

البته در این مرحله اگر قاسم‌پور در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.

قاسم پور نیز قهرمان جهان در سال 2021 است و حاجیلوییان کار سختی در پیش دارد منتهی در صورت عبور از این مسیر دشوار می‌تواند به یک پدیده نوظهور بزرگسالان تبدیل شود.

رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

در مورد ملی پوشان اوزان 65، 70 و 74 کیلوگرم برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ، چرخه‌ی انتخابی تیم ملی که در آذرماه سال 1400 اعلام شده، ملاک عمل می‌باشد.

کادر فنی تأکید می‌کند که هیچ کشتی گیری تا زمان اعلام رسمی اسامی ملی پوشان برای حضور در رقابت‌های جهانی صریستان انتخاب شده نیست و شرایط کشتی گیران اعم از نظم و انضباط اردویی، پیگیری تمرینات و شرایط جسمانی مدنظر خواهد بود.

شناسه خبر 56728