شناسه خبر:56735
1401/3/29 09:04:14

سپهرغرب، گروه خبر: «لزوم دورکاری مادران شاغل برای رسیدگی به فرزندان» نام پویشی ثبت‌شده توسط کاربران فضای مجازی است.

در راستای منویات مقام رهبری درخصوص اهتمام به افزایش جمعیت و نیز اصلی‌ترین معضل که با تهدید نسل مواجه است، از معاونت امور زنان خواستار استمرار آیین‌نامه دورکاری بانوان شاغل دارای فرزند زیر 6 سال، معلول یا باردار هستیم. ( حداقل دو روز در هفته) چرا که همین حمایت‌های قانونی سبب تشویق مادران به فرزندآوری خواهد شد.

چه بسیار بانوان شاغلین که از ترس نداشتن فرصت کافی با وجود تأهل چندساله اقدام به فرزنددار شدن نمی‌کنند و چه بسیار دیگر که تنها به یک فرزند بسنده کرده‌اند.

در اطراف خود بسیار مشاهده کرده‌ایم که زن و مرد جوان و یا حتی میان‌سال، به پدر و مادر شدن علاقه دارند، اما چون شاغل هستند، از آفریدن موجودی نازنین که شاید فلسفه اصلی زندگی آنان است، می‌ترسند.

بسیاری از مادران هم بعد از بچه‌دار شدن، کودک و گاهی نوزاد خود را به‌دلیل شاغل بودن، به مادر یا مادرشوهر می‌سپارند و عملاً تربیت فرزند خود را از دست می‌دهند؛ این قبیل مادران معمولاً از آوردن بچه دوم و سوم به‌ جهت شرایط خاص و مشکلاتی که آن‌ها را سر بچه اول تجربه کرده‌اند، امتناع می‌ورزند و این‌گونه است که شاهد تک‌فرزندی‌ها و بعضاً بی‌فرزندی‌ها هستیم. این موارد نشان می‌دهد که به‌شدت نیازمند حمایت از مادران شاغل دارای فرزند کوچک بوده و باید چاره‌ای برای این مسائل بیندیشیم.

شناسه خبر 56735