شناسه خبر:56772
1401/3/30 08:37:30
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان تأکید کرد:

ممنوعیت عقد قرارداد مدارس همدان برای لباس فرم دانش‌آموزان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان تأکید کرد: مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ‌گونه قراردادی با تولیدکنندگان البسه دانش‌آموزان نیستند.

محمود نقوی درخصوص اهمیت آمادگی مدارس برای بازگشایی و اجرای مطلوب پروژه مهر در سال جدید و توجه و اهتمام به لباس فرم دانش‌آموزان استان همدان، گفت: ضوابط و شرایط پوشش دانش‌آموزی باید منطبق بر دستورالعمل‌های عفاف و حجاب صورت گیرد و لباس فرم دانش‌آموزان متناسب با فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی باشد.

وی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش نباید تابع سلیقه‌های نامتقارن و مخالف با فرهنگ دینی و ملی باشد، این نهاد خود باید بر مبنای اصول علمی، فرهنگ ایجاد کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان افزود: یکی از نمودهای ظاهری لباس مدرسه است که می‌توان رنگ و عناصر بصری را به زیبایی در آن به‌کار برد. طراحی لباس‌ها به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموز در آن علاوه‌بر احساس راحتی، احساس آرامش و امنیت خاطر کند.

وی یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از لباس فرم مدارس برای والدین را مقرون‌به‌صرفه بودن آن به‌لحاظ اقتصادی دانست و گفت: بدون شک تهیه یک‌دست لباس فرم برای دانش‌آموز در مقایسه با خرید چند دست لباس در طول سال برای حضور در مدرسه، هزینه کمتری دارد.

نقوی از مهم‌ترین فواید دیگر استفاده از لباس فرم دانش‌آموزان را کاهش فاصله طبقاتی دانش‌آموزان، افزایش تمرکز و یادگیری دروس، افزایش اعتمادبه‌نفس، کاهش خشونت و تمسخر در فضای مدرسه، بهبود نظم و انضباط، افزایش تمرکز معلم در هنگام تدریس و افزایش حس همدلی و همکاری در دانش‌آموزان عنوان کرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ‌گونه قراردادی با تولیدکنندگان البسه دانش‌آموزان نیستند و براساس بند 15 شرح وظایف انجمن اولیا و مربیان مبنی بر برنامه‌ریزی، تصمیم گیری و اقدام برای تهیه پوشش و لباس فرم دانش‌آموزان با هماهنگی شورای دانش‌آموزی و با رعایت شاخص‌های مندرج در ماده 85 آیین‌نامه اجرایی مدارس و تبصره ذیل آن نسبت به تمهید مقدمات و فعال‌سازی انجمن اولیا و مربیان مدرسه برای تأمین لباس‌های فرم از طریق تولیدکنندگان مجاز که مشخصات آن‌ها توسط اتحادیه مربوطه اعلام می‌شود، اقدام خواهند کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان خاطرنشان کرد: به جهت رفاه حال خانواده‌ها و عدم تحمیل هزینه‌های اضافی، طرح، رنگ و نوع لباس فرم دانش‌آموزان تا سه سال بدون تغییر خواهد بود و همچنین دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کنند.

شناسه خبر 56772