شناسه خبر:57655
1401/4/23 08:26:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: سامان‌دهی و ایمن‌سازی محور نهاوند- فیروزان- کرمانشاه به‌عنوان یکی از راه‌های پُرتردد و حادثه‌خیز غرب کشور آغاز شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان همدان، صفر صادقی‌راد دراین‌باره گفت: محور نهاوند-فیروزان- کرمانشاه از حادثه‌خیزترین محورهای غرب کشور بوده که این‌روزها درحال ایمن‌سازی است.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه این پروژه با مبلغی افزون‌بر 18 میلیارد تومان درحال ساخت است، افزود: این طرح دارای سه مرحله است که مرحله نخست آن شامل لکه‌گیری پُل حاج‌علیمراد تا کارخانه آرد، خوشبختانه سال گذشته انجام شد.

وی با بیان اینکه نصب حفاظ میانی یا جداکننده نیز در این محور ادامه دارد، ابراز کرد: از این 80 کیلومتر نزدیک به 20 کیلومتر نیوجرسی‌گذاری شده و نصب نیوجرسی در محور کرمانشاه به طول 13 کیلومتر از پُل حاج‌علیمراد تا سه‌راهی دهفول نیز در دست احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: دوربرگردان اصلی نیز از پادگان قدس و تعریض، سیستم روشنایی و ایمن‌سازی تقاطع طائمه نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به وجود 116 نقطه حادثه‌خیز در استان، مطرح کرد: حدود 57 نقطه رفع حادثه شده و در دست اقدام قرار دارد و برای 63 نقطه حادثه‌خیز اعتباری حدود 300 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

صادقی‌راد در پایان تأکید کرد: استان همدان درمجموع در تصادفات راه‌های برون‌شهری و روستایی رتبه یازدهم کشور را دارد.

شناسه خبر 57655