شناسه خبر:57836
1401/4/28 08:59:46

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس اداره ورزش و جوانان بانه گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی اسب‌سواری و زیبایی اسب به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

جلال مرادی روز یکشنبه با بیان اینکه برگزاری این جشنواره به‌صورت بین‌المللی فرصتی مناسب برای شناسایی همه ظرفیت‌ها در بانه می‌شود، اظهار کرد: برگزاری جشنواره اسب‌سواری و زیبایی اسب باعث شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری و رونق اقتصادی در بانه می‌شود.

وی اضافه کرد: در این جشنواره سوارکارانی از اقلیم کردستان عراق در این جشنواره شرکت می‌کنند در صورتی که زمینه فراهم شود از سوارکاران ماهر دیگر کشورها نیز دعوت می‌کنیم.

مرادی با بیان اینکه پرورش نژاد اسب کرد در بانه روبه رشد است، گفت: در این شهرستان 200 رأس اسب وجود دارد و چندین مرکز پرورش اسب نیز زیر نظر جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت می‌کنند که ظرفیت بسیار خوبی برای برگزار این جشنواره در بانه است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره این که ملت‌های دیگر با فرهنگ مردم کردستان بیشتر آشنا شوند که برگزاری این جشنواره نیاز به همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های دولتی است.

رئیس ورزش و جوانان بانه اظهار کرد: در صورتی که شرایط فراهم شود جشنواره بین‌المللی اسب سواری در پارک دوکانان که نمایی بسیار زیبا دارد در دو روز برگزار می‌شود.

مرادی اضافه کرد: مجوز برگزاری این جشنواره با درخواست فرمانداری شهرستان بانه از استانداری برگزار می‌شود همچنین هماهنگی‌های لازم برای ورود اسب‌های خارجی نیز باید انجام شود.

شناسه خبر 57836