شناسه خبر:58058
1401/5/2 09:09:20

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه یک‌هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه آب و خاک به استان اختصاص یافت.

شهریار قاسمی از اختصاص یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و خاک به استان خبر داد.

وی تصریح کرد: این اعتبار برای توسعه بخش‌های مختلف حوزه آب و خاک، توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار، حفاظت از جنگل‌ها، اجرای طرح حدنگار (کاداستر) و سیستم‌های آبیاری نوین و کم‌آب‌بر، احداث کانال‌ها و جوی‌ها و بازسازی قنات‌ها هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه استان یکی از قطب‌های توانمند امنیت غذایی در کشور محسوب می‌شود، افزود: باید ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه را شناسایی کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی سپس به ظرفیت‌های کشاورزی استان در اراضی شیب‌دار جهت ایجاد باغات و استفاده از آب سبز تأکید کرد و گفت: 150 میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه و ایجاد باغات شیب‌دار به استان تخصیص یافته است و ضرورت دارد با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌، این مهم به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: تکمیل طرح حدنگار (کاداستر)، ضرورت حفظ کاربری اراضی کشاورزی، تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران، توجه به توسعه صنعت دامپروری و دامداری، توسعه گلخانه‌ها و تسریع در آب‌رسانی به باغات، از موارد دیگری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

شناسه خبر 58058