شناسه خبر:58628
1401/5/19 10:01:13

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تداوم اقدامات مرمتی در تکیه معاون‌الملک خبر داد.

 

علیرضا برشاهی با اشاره به دو سال تعطیلی تکیه معاون‌الملک، اظهار کرد: طی مدت دو سال شیوع بیماری کرونا این تکیه طبق دستورالعمل‌های ابلاغی و به‌دلیل فضای سرپوشیده آن بسته بود، اما از اواخر سال گذشته با بهبود شرایط کرونایی، بازگشایی شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر این بنای ارزشمند تاریخی هرروزه از ساعت 8 صبح تا 14:30 ظهر پذیرای مراجعین است و در روزهای اوج سفر هم معمولاً گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: با توجه به قدمت این بنا طی سال‌های گذشته اقدامات مرمتی خوبی به‌ویژه در بخش کاشی‌کاری‌ها، درب و پنجره‌ها و سقف آن صورت گرفته، با این وجود هرساله نیاز است که مرمت آن در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس برای امسال هم برنامه داریم که اقدامات مرمتی دیگری را خصوصاً در بخش اصلاح سیستم برق‌رسانی و روشنایی آن اجرایی کنیم.

برشاهی در ادامه به کشف حمام اختصاصی خانواده معاون‌الملک در این بنا طی چندسال پیش اشاره کرد و گفت: قرار بود این حمام پس از انجام اقدامات مرمتی روی آن، به بخش خصوصی واگذار شود که این کار هم صورت گرفت؛ اما با شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مجموعه، عملاً امکان استفاده از آن فراهم نشد.

شناسه خبر 58628