شناسه خبر:58898
1401/5/26 09:04:16
سرپرست فرمانداری قصر شیرین خبر داد:

تردد بدون محدودیت از مرز‌ خسروی تا اربعین حسینی

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری قصر شیرین گفت: هیچ محدودیتی برای عزیمت زائران از مرز خسروی وجود ندارد و آمادگی پذیرش هر تعداد از زائران را داریم.

محمد حیدری اظهار کرد: روز گذشته طی آیینی نخستین کاروان زائران از مرز خسروی به سمت کربلای معلی اعزام شدند و بعد از سال‌ها باری دیگر این مرز بین‌المللی بازگشایی شد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر اینکه در داخل کشور اقدامات و تمهیدات لازم را برای اعزام زائران از اقصی نقاط ایران اسلامی از طریق مرز خسروی اندیشیده شده، طرف عراقی‌ها هم در مسیر عزیمت زائران تا کربلای معلی و نجف اشرف تمهیدات و اقدامات بسیار مؤثری در رابطه با حمل‌ونقل زائران و همچنین تأمین امنیت و آسایش آنان فراهم کرده است.

سرپرست فرمانداری قصر شیرین تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای عزیمت زائران وجود ندارد و آمادگی پذیرش هر تعداد از زائران را داریم؛ امکانات و ظرفیت‌ها برای تردد روزانه 100 هزار زائر پیش‌بینی شده، اما اگر بیشتر هم باشد، مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: زائران عتبات عالیات برای زیارت اربعین می‌توانند با داشتن گذرنامه و کارت واکسن کرونا به مرز خسروی مراجعه کنند، البته درتلاش هستیم طی مذاکره با طرف عراقی، در طول سال مرز خسروی همچنان به روی زائران باز باشد.

شناسه خبر 58898