شناسه خبر:58991
1401/5/29 09:30:09
به پیشنهاد رئیس مجمع جوانان کردستان و موافقت معاون بین‌الملل قوه قضائیه؛

کردستان میزبان کارگاه ملی توانمندسازی سمن‌های کشور در حوزه بین‌الملل می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال اعلام آمادگی رئیس مجمع جوانان استان کردستان، دستور داد میزبانی یکی از نشست‌های ملی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه بین الملل در استان انجام شود.

کاظم غریب‌آبادی در نشست تخصصی و تعاملی تبیین حقوق بشر با حضور نخبگان اجتماعی کردستان و جمعی از مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد در سنندج، اظهار کرد: برنامه‌ریزی کلیدی و ارتباط تنگاتنگ با سازمان‌های مردم‌نهاد و به‌کارگیری مؤثر از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، یک مؤلفه کلیدی و اثرگذار در برنامه‌های ستاد حقوق بشر است.

وی افزود: ما به‌صورت اصولی یک جامعه مردم‌نهاد قوی در جمهوری اسلامی ایران داریم؛ اما ضروری است در حوزه‌های مرتبط با حقوق بشر بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون قوه قضائیه با تأکید بر اهمیت حضور سمن‌ها در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، یادآور شد: برنامه‌ریزی ما در ستاد حقوق بشر این است که سازمان‌های علاقه‌مند به موضوعات مرتبط حقوق بشری و فعالیت در داخل و خارج را هم حمایت کنیم و هم تعامل نزدیک با آن‌ها داشته باشیم.

این مسئول به‌دنبال پیشنهاد رئیس مجمع جوانان استان کردستان، دستور داد میزبانی یکی از نشست‌های ملی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه بین‌الملل در استان انجام شود.

غریب‌آبادی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های نخبگان کردستان و تجربه‌ها و الگوهای موفق آنان، بهره‌مندی قوه قضائیه از دانش نخبگان اجتماعی کُرد در حوزه حقوق بشر را ضروری عنوان کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر خود را سفیر توسعه و آبادانی کردستان خواند و گفت: در سطح ملی از همه ظرفیت‌ها برای رفع چالش‌ها و اعتلای جوانان کردستان در همه حوزه‌ها بهره خواهیم گرفت.

شناسه خبر 58991