شناسه خبر:59171
1401/6/2 09:01:27

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس فتا کردستان از افزایش 41درصدی جرایم سایبری طی سال جاری در استان خبر داد.

مهدی دانش‌پور اظهار کرد: جرایم سایبری در استان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 41 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 90 درصد جرایم سایبر در استان کشف می‌شود، گفت: مالی 58 درصد، اخلاقی 21 درصد و هتک حیثیت 20 درصد از جرائم فضای مجازی در استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته رئیس پلیس فتا کردستان، یکی از مهم‌ترین عوامل جرائم اخلاقی اعتماد بی‌جا نسبت به فضای مجازی و وسوسه و طمع از دلایل در دام جرایم مالی افتادن مردم است.

دانش‌پور با بیان اینکه فن بیان بالا از دلایل موفقیت کلاهبرداران در بستر فضای مجازی است، گفت: مردم برای خرید امن اینترنتی باید به نشان اعتماد الکترونیک اینترنتی توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: اخیراً دو کلاهبردار که با ارسال پیامک‌های جعلی لینک‌دار با سیم کارت‌های شخصی به شهروندان و هک گوشی همراه اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس فتا کردستان، پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات پلیسی این متهمین را شناسایی و دستگیر کرد و در تحقیقات انجام شده مشخص شد 300 میلیون ریال از حساب این شکات کلاهبرداری شده است.

دانش‌پور با اشاره به شماره تماس مرکز فوریت‌های سایبری گفت: تماس 096380 نقش مهمی در پیشبرد اهداف پلیس فتا و شناسایی و دستگیر مجرمان دارد.

وی از شهروندان خواست در صورت دریافت پیامک با لینک‌های جعلی ازجمله سامانه ثنا و یارانه معیشتی و غیره اعتماد نکنند و از کلیک بر روی لینک‌های جعلی خودداری نمایند.

 

شناسه خبر 59171