شناسه خبر:59554
1401/6/12 11:00:01

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه عمران شهری خیلی عقب‌ماندگی وجود دارد و به دلایل مختلف ازجمله نبود اعتبارات و ناهماهنگی‌ها به تناسب نیاز پیش نرفته است.

پرویز اوسطی در مراسم افتتاحیه پروژه‌های هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: هفت پروژه بافت شهری نیمه‌تمام در قروه، ناحیه منفصل شهری قلعه و شهرک امام خمینی (ره) شامل فاضلاب ناحیه منفصل قلعه، پارک، مدرسه، درمانگاه بهداشتی و درمانی و ورودی و خروجی شهر وجود دارد که نیاز به تجهیز زیرساخت و تکمیل شدن دارند.

به گفته وی، برای تکمیل مسیر دسترسی شهرک تعمیرکاران در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ دو میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سراب قروه آبروی شهرستان در شرف خشک‌شدن است، افزود: پروژه آبخیزداری غرب به شرق در قروه اجرا می‌شود و قطعا این انتقال تاثیری در احیای دریاچه سراب دارد.

اوسطی با بیان اینکه امسال یکسری اقدامات موقت ازجمله برای قنات و‌ لایروبی اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: باید کاری کرد که این منطقه گردشگری به‌عنوان آثار ملی طبیعی ثبت شود و برای جلوگیری از خشک‌شدن اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات شهر تازه تأسیس شده مالوجه، افزود: مالوجه از حداقل امکانات محروم‌مانده و ساختمان شهرداری ندارد و به عبارتی در حد روستا باقی مانده است باید اعتباراتی برای مالوجه در نظر گرفت.

شناسه خبر 59554